V Toronii, zemí tří, bouře dlouho zuřila, moc svým zpěvem čarovným slabochy zotročila.
Ctnostné krve teklo příliš v této době podlé, až tři hvězdy zazáří, království se
zachrání.

V Toronii už dlouhé roky zuří krvavá válka a na trůnu sedí krvelačný král Brutan. Brutanovi a jeho choti se jednoho dne narodí trojčata, která mají podle proroctví krále sprovodit ze světa a pak nastoupit na jeho místo, aby se mohl v zemi nastolit mír. Brutan na porod trojčat přijde s úmyslem je zabít, ale díky čaroději Melchiorovi to děti přežijí. Avšak v království nejsou v bezpečí, takže je čaroděj pošle k různým lidem a po třinácti letech je potřeba, aby se trojčata znovu setkala a jejich osud se naplnil.

prokletykralV knize se seznamujeme hlavně s třemi sourozenci: dívkou Elodií a jejími bratry Tarlanem a Galfem. Elodie má nadpřirozené schopnosti, díky kterým může mluvit s mrtvými, Tarlan zase dobře vychází se zvířaty a mluví s nimi a Galf se dokáže ohnout do nepřirozených poloh, do kterých se nikdo nedokáže zkroutit. Všichni tři mají řetízky s drahokamy, které se pak vloží do jejich budoucích korun.

Nejvíc ze všech postav se mi líbil Tarlan, který mluví se zvířaty. Já sama zvířata miluji, a tak mi byl nejsympatičtější, i když svou chytrostí se vyrovnal bratrovi Galfovi. Ze začátku mi byla nejméně příjemná Elodie, která byla vychovávaná jako princezna, a taky se tak chovala – namyšleně a povrchně.

Knihu napsal J. D. Reinhart, což je pseudonym pro jméno Graham Edward. Jeho první knihou byla právě Koruna tří: Prokletý král, na kterou navázaly další díly, kdy druhý z nich už u nás v nakladatelství Host vyšel. Když J. D. Reinhart nepíše knihy, tak objevuje hrady, sleduje filmy a moc rád chodí na procházky se svou dogou – sirem Galahadem. Dokonce se stal sokolníkem po tom, co našel malé opuštěné mládě sokola a vychoval ho. A právě tady vnímám možnou spojitost Tarlana s thorrody, což jsou v knize obří ptáci podobní orlům.

Prokletý král není nijak pravidelně a četně ilustrovaná kniha. Jen na začátku je kresba všech tří sourozenců, což trochu brání čtenářově fantazii si je všechny představovat.

Kniha se mi moc líbí, je to něco úplně jiného, než co jsem z fantasy žánru doposud četla. I když v ní můžete najít spojitost k nějakým jiným dílům, vždy se tahle bude něčím lišit, proto považuji příběh pro mě za jedinečný. Už teď se těším na pokračování a jsem moc zvědavá, jak to dopadne, protože je to opravdu skvěle rozjetá kniha. Za mě určitě doporučuji k přečtení každému milovníkovi fantasy, i když s omezením pro kategorii minimálně 12+ kvůli některým drsnějším scénám.

Vydal: Host; 2015
Autor: J. D. Rinehart
ISBN: 78-80-7491-512-3