Ve městě Schompf se děje něco podivného. Monstra, otrávená voda, temná kouzla spalující uličky od střech až po kanály. V takové temné době je třeba dvou věcí: jako skála pevné víry a udatných hrdinů. A právě čtyři bitvami zocelení rekové přicházejí, aby se postavili zlu tak, jak to mají rádi: s divokým řevem a nabroušenou zbraní v ruce…

Warhammer Quest: dobrodružná karetní hra
Autor Adam a Brady Salderovi
V ČR distribuuje Blackfire
Počet hráčů 1-4 hráči
Časová náročnost 30-60 minut
Vhodné od 14 let
Jazyková závislost Kompletně česky
Rok vydání 2015
Pořadí na BoardGameGeeku 46. (tematické hry), 274. (celkově)
Mechanismy Kooperativní hra, házení kostkami, různé schopnosti postav

Dvojčata Adam a Brady Sadlerovi a jejich kolega Justin Kemppainen pracovali dlouhá léta ve Fantasy Flight Games. Za tu dobu nabrali řadu zkušeností, účastnili se projektů jako Descent, Star Wars: X-Wing či SW: Imperial Assault. V současné době pracují na volné noze a zaměřují se na kooperativní tematické hry. A právě takovou je i Warhammer Quest.

Hráči se zde ocitají v rolích hrdinů, kteří odhalují spiknutí ve městě Schompf. Žádná detektivní práce nás ale nečeká, spíš stará dobrá řezničina. Každý si vezme jednu postavu (na výběr je třeba válečný kněz nebo ohnivá čarodějka), ke které patří její balíček karet akcí a legendární výzbroje (ale k té se jen tak nedostanete, nebojte). Právě akce jsou klíčovým mechanismem hry, nejprve se ale podívejme na první rozestavení. Proti vám bude stát scénářem určený balíček monster, menší balíček lokací a samozřejmě také samotná karta scénáře s vysvětlujícími pravidly a zadáním. Jedno monstrum, označené jako nemesis, je přitom vašim úhlavním nepřítelem a jeho schopnosti vás budou celou hru „oblažovat“. Potom se otočí první lokace, podle ní se vyloží na stůl první stádo příšer a jde se na věc.

Jak jsme již zmínili, každý hrdina má před sebou svoji kartičku se životy a čtyři kartičky akce – útok, průzkum, odpočinek a pomoc. Ve čtyřech hráčích stihne hrát každý za kolo jednu akci, v méně hráčích toto číslo narůstá, takže pokud jste v oslabení, stihnete předvést víc čardáše, než bude na řadě zlo. Každá akce má jiný efekt. Zatímco útokem se vašim bijcem vrhnete na vybranou příšeru, průzkumem se zbavujete lokací, což je důležitým předpokladem ke splnění scénáře. Pomoc zase slouží k tomu, abyste vašemu parťákovi zvedli šance na úspěšné vykonání jeho akce. A odpočinkem si léčíte ztracené životy.

K tomu, aby akce klapla, je potřeba si hodit tisíckrát vychvalovanými i proklínanými kostkami. Ve hře jsou dvojího typu – bílé a černé. Zatímco bílé signalizují, kolik jste hodili úspěchů a jak moc se vám tedy akce povedla, černé reprezentují nepřátele, jež proti vám stojí a můžou vám i během vašeho tahu pořádně zatopit. Jakmile všichni hráči odehrají své akce, je na řadě zlo. Všechny příšery zaútočí a život vám může zkomplikovat také samotný scénář, jenž obsahuje schéma kol a události k nim se pojící. Pokud ve scénáři Honba za travičem například pronásledujete skaveního vůdce Unkela, každé kolo se nadýcháte něco jedovatých plynů a jste tedy nuceni úkol ukončit dřív, než se otrávíte.

Kromě toho jsou vám k dispozici hromádky karet podzemí a pokladů. Zatímco v podzemí můžete narazit na různé nepříjemné pasti a záseky, poklady vám mohou jedině pomoci. A pokud máte extra štěstí, získáte kus své legendární výstroje. A pak – zlo, třes se!

Scénáře jsou spojeny do velké kampaně. Po každém levelu vaši hrdinové naberou trochu muskulatury – buď si vylepší jednu ze svých akcí, vezmou si předmět či si rozšíří kapacitu inventáře.

Šedivá je teorie, ale zelený strom života, jak se tedy Warhammer Quest hraje? Musím říct, že parádně. Jednoduchá pravidla vás rychle dostanou do hry a samotná hra má ďábelské tempo. Obtížnost je nastavená tak akorát, abyste neměli nic zadarmo, ale zároveň nebylo nereálné vyhrát. V tomto si myslím, že je hra vhodná pro začátečníky, kteří mají chuť na epickou kooperativní akci, ale necítí se na dekódování opravdu složitých her jako třeba Descent či Eldritch Horror.

Pozitivem je také nádherná grafická stránka hry. Na kartičkách se vám budou oči jen pást. Silnou atmosféru také výborně doplňují flavour texty plné syrového černého humoru, takového, jaký mají fanoušci Warhammeru rádi.

Náhoda ve hře, stejně jako v každém ameritrashi, hraje celkem slušnou roli, ale nebudete mít dojem, že s vámi smýká jako s hadrem. Pokud něco uděláte špatně, zkrátka si to odnesete. A pokud všechno uděláte dobře, možná si to odnesete i tak. Ale to je kouzlo náhody, ne?

Menší nevýhodou jsou některé nepřesnosti v překladu. Samozřejmě, na internetu se dají najít faq a další vysvětlivky, ale šlo by to udělat i lépe (oficiální errata jsou již na cestě, vydavatelství Blackfire pro tuto hru zvolilo překlad a korektury od „profíků“, nicméně sami zástupci vydavatelství nebyli s překladem spokojeni, do budoucna je tedy možné, že zvolí jinou cestu). Když jsme u té všesvětové sítě, najdete na ní také celkem dost volně stažitelných scénářů a doplňků, takže se nemusíte bát, že byste se po kampani ukousali nudou.

Hrdinové Warhammeru

Válečný kněz – Sigmarův kult od svých následníků vyžaduje, aby zlu čelili jak pevnou vírou, tak mečem. Válečný kněz je ztělesněním tohoto kultu. Jeho bojové schopnosti a dovednost léčit z něj dělají klíčovou postavu každé družiny.

Ohnivý čaroděj – výbušná a nestála jako plameny, se kterými tančí, taková je ohnivá čarodějka. Sice není moc zdatná v průzkumu, ale její smrtonosná kouzla můžou z dálky zabít každého nepřítele, aniž by se k družině jen přiblížil. A navíc je proklatě sexy.

Železolamač – těžce obrněný trpasličí válečník zná jedinou cestu, jak se vypořádat se zlem – ostrou válečnou sekeru. Rozdává brutální rány, snese jako kůň a jako bonus se vyzná v temných podzemích. Co víc byste ještě chtěli?

Strážce cesty – spanilá elfka je mistryní utajení, střelby i taktiky. Dokáže trefit vlaštovku za letu a pro oči smrtelníků bývá často neviditelná, možná je tedy pravda, že za ní stojí samotní duchové lesa. Nepřátelé z ní nebudou vůbec nadšení, na to vezměte jed.

Warhammer Quest: dobrodružná karetní hra nabízí výbornou zábavu pro všechny fanoušky příběhově silných kooperativek. Díky jednoduchým pravidlům se do něj může ponořit a vychutnat si jeho atmosféru opravdu každý. A pokud nejste na týmové deskové hry zvyklí, tahle karetka je pro vás ideální příležitostí k seznámení.

VERDIKT
Epická karetní fantasy hra nejen pro milovníky Warhammeru, která potěší zkušené hráče stejně jako nováčky.

 

Komentáře

komentářů

One Response