Vydavatelství moderních společenských her MindOK netřeba dlouze představovat. Od roku 2007, kdy toto vydavatelství vzniklo, již na český trh uvedlo pěknou spoustu herních titulů, mezi kterými najdeme i pořádné pecky jako divoce zběsilou přestřelku ve vlaku Colt Express, strategickou Cavernu, nebezpečně nakažlivý Pandemic, vítěze letošních deskoherních Oscarů – párty hru Krycí jména či nesmrtelné Carcassonne a jeho spin-offy a rozšíření. A právě o poslední zmíněné legendě (resp. jejím dalším spin-offu) se na následujících řádcích také rozepíšeme. Čeká nás seznámení se třemi deskoherními novinkami, které si pro nás MindOK v roce 2016 připravil.

DAO

DAOPrvní představovanou novinkou je nebesky lehká, čistě karetní dvacetiminutová abstraktní oddechovka – DAO. V ní se 2 až 6 hráčů snaží sbírat karty vybrané barvy obsahující vítězné body a vyvarovat se všech ostatních barev, protože ty výherní body zase ubírají. Herní mechanizmus funguje následovně: na začátku hry se z balíčku vyloží 3 karty tak, aby byly všem viditelné, a hráči si jeden po druhém vybírají ze dvou možností. Buď si vezmou kartu nejblíže balíčku a hraje další hráč, nebo (pokud se tato karta barevně nehodí do jejich sbírky) se rozhodnou vyložit další kartu ze společného balíčku na stůl a hraje další hráč. Pokud se součet hodnot vítězných bodů všech viditelných karet přehoupne přes dvanáct, musí si hráč na tahu vzít karty všechny. A to zabolí, protože taková kupička karet bude obsahovat víc barev než vlajka Prague Pride. DAO je jednoduše pohodovka pro větší partu.

World of Tanks: Rush – Poslední bitva

wotDalším připravovaným titulem je druhé rozšíření pro populární karetní hru World of Tanks: Rush – Poslední bitva (bohužel zklamu milovníky epické monografie Čtyři z tanku a pes, nejedná se o srdceryvná dobrodružství ruské tankové posádky se specificky vyřešeným podstavem mužstva, leč o titul inspirovaný počítačovou hrou). V rozšíření nazvaném Rush – Poslední bitva se dostanou ke slovu vynalézaví Japonci (s pomocí svých důmyslných obrněných vozidel) a dále přibydou nové karty úspěchu. A nesmíme zapomenout na zavedení nových pravidel umožňující mocnější destruktivní okamžiky, které vženou slzy do očí nejednoho z nepřátel. Pro tankisty nutnost.

Carcassonne: Star Wars

Carc SWJak se může spojit svět Carcassonne, ve kterém je nejvyšším aktem agrese přiložení nevhodného dílku herního plánu či zabrání několika políček trávy vlastním meeplem, se světem Star Wars, v rámci kterého se tradičně všechny problémy řeší sestrojením smrtící hvězdné stanice schopné vymazat miliardy živých bytostí v jedné vteřině? Inu, dle tvůrců Carcassonne: Star Wars stačí zjednodušit pravidla a vůbec nic vás již nevyruší od hvězdných soubojů o nadvládu nad galaxiemi. Tato samostatně hratelná deskovka slibuje nejsilnější zážitek při hře dvou hráčů. A musím uznat, že na výsledek tohoto crossoveru jsme v redakci vyloženě zvědaví.

Co si o novinkách myslíte vy? Máme se na co těšit? Jak dopadne spojení dvou silných značek Carcassonne a Star Wars? Názory do komentářů!

Komentáře

komentářů