Goblíci nemají složitý život. Jediné, o co se snaží, je najít si své místo na slunci, sežrat všechny, kteří jim stojí v cestě, a v ideálním případě vytvořit linii o počtu tří goblíků. Nerozumíte? Pak pokračujte ve čtení naší recenze.

Goblíci jedlíci
Autor Thierry Denoual
V ČR distribuuje MindOK
Počet hráčů 2 hráči
Časová náročnost 5 minut
Vhodné od 5 let
Jazyková závislost Kompletně česky
Rok vydání 2015
Pořadí na BoardGameGeeku 136. (dětské hry), 4 612. (celkově)
Mechanismy Kladení figurek, paměť

Thierry Denoual je autor orientující se na dětské hry. Už jich má za sebou pořádnou hromadu, jmenujme například Froggy Boogie, Banana Slap či Chickyboom. Nově máme příležitost se seznámit s Goblíky jedlíky (Gobblet Gobblers), které v České republice distribuuje vydavatelství MindOK.

Na začátku je potřeba říct, že Goblíci jedlíci jsou hrou pro velmi malé děti. Na krabici se píše, že je vhodná od pěti let, a i když některé hry pro děti můžou zaujmout ty dospělé, tahle vás nejspíš neokouzlí. Takže, před koupí se ujistěte, že vám či alespoň vašim příbuzným po domě běhají nějaké děti (pro hardcore hráče: velmi malí lidé, kteří z nějakého důvodu odmítají partičku Dominionu a při Eldritch Horroru se občas pokusí sníst kostku).

Goblici jedlici 4Celá hra je velmi jednoduchá. Před vámi se ze čtyř umělohmotných hranolů sestaví klasická piškvorková síťka o velikosti 3*3 pole. Každý z hráčů dostane tým různobarevných a různě velkých goblíků – hra je pro dva, takže týmy jsou k dispozici jen dva. A vypuká ta pravá válka. Hráč, který je na řadě, má dvě možnosti. Buď do herního plánu umístí svého goblíka, nebo se s některým již funkčním posune. Cílem hry je pak sestavit linii tří goblíků v řadě. Doteď to vypadalo s výjimkou pohybu postaviček úplně jako piškvorky, ale nyní se dostáváme k tomu, proč vlastně jedlíci.

Goblici jedlici 3Jak jsme již zmínili, každý hráč má k dispozici goblíky odlišných rozměrů. Hráč, který je na tahu, pak může v rámci pokládání nebo pohybu svého šampiona sežrat menšího goblíka. To přináší do hry nové strategické možnosti – musíte kalkulovat s tím, že váš malý goblík může být snadno zkonzumován. A také je fajn si pamatovat, který goblík již pozřel kolegu a který pod sebou žádného nemá. Nezapomínejte ani na to, že goblík může sežrat vašeho vlastního goblíka – účel zkrátka světí prostředky!

Goblici jedlici 2Hra tak i přes velkou jednoduchost disponuje jistým strategickým potenciálem a pomáhá vašim ratolestem trénovat paměť a myšlení. Její další silnou stránkou je také pro děti jako dělané grafické zpracování. Jednoduché, ale přitom velké, pěkné a pestře zbarvené figurky dozdobené číry se prostě musí líbit.

Pokud nechcete dětem kupovat klasické domino či člověče nezlob se, ale máte chuť na něco zábavnějšího a zároveň užitečnějšího, s čistým svědomím můžete sáhnout po Goblících jedlících. Nejmenší hráči je jistě ocení.

Jednoduchá, pěkně vypadající hra pro nejmenší děti procvičí jejich paměť a taktické myšlení.