Po úvodním umírněném a skoro nic neprozrazujícím Skleněném trůnu přišla svižnější a drsnější Půlnoční koruna, která začala kousek po kousku přinášet čtenáři tajemství nejenom samotné Calaeny, ale také Doriana, Chaola, krále Adarlanu i celého světa. Naše hlavní hrdinka se konečně ukázala v plné nebezpečnosti a potvrdila svou pověst nejlepšího zabijáka (avšak ne pro účely krále). Rozjela nebezpečnou hru a objevila věci, které měly zůstat skryté. Avšak ve třetím díle s názvem Dědička ohně začala autorka ještě více přitvrzovat. Něco temného se totiž probouzí a Calaena to musí zarazit. Klíče sudby mohou být řešením, avšak informace o nich získá jen při zvládnutí vílího výcviku pod vedením neúprosného Jeřába. Nic nyní není jisté. Ani to, jestli naše hrdinka vůbec přežije. Zvládne překonat svůj největší strach a postaví se do boje za všechny, na kterých jí záleží?

Královna, nebo zrádce?
Jen ona sama rozhodne.

dedickaohneChyběla vám v předešlých dílech akce, která vás posadí na zadek a bude zároveň nutit číst neustále dál? Pořád očekáváte znatelný kus fantasy, který autorka slibovala? V Dědičce ohně nyní vše přichází! Už žádné náznaky nebo náhodný výbuch magie, ale cílená ukázka moci a bytostí, se kterými by se chtěl málokdo setkat osobně.

Než se však ke všemu dostanete, musíte se prokousat přibližně jednou třetinou knihy, která se zabývá prvotním výcvikem Calaeny a objevováním vůbec nějakých schopností, jež se v ní skrývají. Právě tahle část by si možná zasloužila trochu zkrátit, protože knížka je už sama o sobě velká bichle a bez pár stran by se obešla. Zvláště takových, kde se děje den za dnem to samé bez zjevné změny.

Avšak pak se můžete těšit na skutečnou zábavu. Jakmile Calaena překoná svůj prvotní strach z proměny, začíná pro čtenáře výborná podívaná. Odhalování tajemství, řešení záhadných smrtí nebo bitvy klasické či magické. Velmi zajímavé bylo pro mě také pozorovat, jak se Calaena učí zacházet se svou mocí a vílí podstatou. Boj se sebou sama je těžká věc pro pouhého člověka, co pak teprve pro vílu, která byla nucena potlačovat skoro půlku života svou pravou tvář. Z dívky, která ztratila naději v lepší zítřky, vyrůstá nyní s pomocí Jeřába opět sebevědomá žena, která si snad poprvé za celých deset let uvědomuje, co skutečně chce.

Postupné odhalování toho, co vše ve vílí podobě dokáže, bylo úžasné čtení. Dobře popsané, procítěné a jednoduše kouzelné. Konečně nám také Sarah J. Maasová odhaluje i minulost Calaeny jako Aelin Ashryver Galathynius. Hrdinka se tak pro nás stává více čitelná, začínáme chápat její jednání a také objevovat postupně historii celé země.

Avšak příběh tentokrát není jen z pohledu Calaeny, jak tomu bylo v předchozích dvou dílech. Dědička ohně je nám vyprávěna rovnou ze tří různých míst odlišnými postavami. Nejvíce stránek zabírá samozřejmě Calaena ve Wendlynu. Hned po ní následuje prostředí Zlomuvalu, ve kterém zůstali naši staří známí Dorian s Chaolem, kde je jejich výprava doplňována o úplného nováčka Aediona. Třetí linii docela v hojném počtu kapitol obstarávají tři klany čarodějnic ve výcvikovém táboře s wyverny, které nám jsou přibližovány Manon, dědičkou Černozobých. Jejich důležitost je pro další díly série nepopiratelná, protože uzavření ďábelské dohody s králem Adarlanu se nedá jen tak obejít…

Ale ať už jste s kýmkoliv, tak vás děj knihy naprosto vtahuje do svých zákoutí a čtení vás čím dál tím více baví. Autorka na Dědičce ohně dokazuje, že psát skutečně umí a to dokonce velmi dobře.

Během třetího dílu se vše ve světě mění a podle mě hodně zajímavým směrem. Massové se podařilo dalšímu příběhu s Calaenou dodat opět ten správný nádech, který vás bude motivovat ke čtení čtvrtého dílu.

Vydal: CooBoo; 2016
Autor: Sarah J. Maasová
ISBN: 978-80-7544-111-9