Zvedák Jake Sullivan a jeho spolubojovníci z tajné společnosti mágů porazili nesmrtelného kancléře japonského Impéria. Odvrácení hrozby pro celé Spojené státy se jim ale stalo pastí, neboť se veřejnosti odhalila jejich existence. A jelikož lidé jsou tupé stádo, netrvalo dlouho a posílily hlasy volající po kontrole všech magicky nadaných lidí. A pokus o magický atentát na amerického prezidenta k tomu přispěl ještě více.

To ale není to nejhorší. Jak Jake poznal na konci prvního příběhu, Moc, entita propůjčující lidem magické schopnosti, je pronásledována jakýmsi Nepřítelem. Bytost ničící světy vysílá ve své snaze o nalezení Moci stopaře. Na planetě Zemi již byli dva takoví zničeni. Ale všechny náznaky ukazují, že třetí je na cestě.

A aby toho nebylo málo, Faye – mladá dívka schopná teleportace – je pravděpodobně postižena kletbou. Kletbou, která ji sice propůjčuje prakticky neomezenou moc, ale také způsobuje vražedné šílenství. Naděje na přežití jsou minimální a jedinou otázkou zůstává, kdo vlastně Gromnoirskou společnost a následně celé lidstvo vyhladí jako první.

V druhém díle série Grimnoirské kroniky autor pokračuje prakticky tam, kde první díl skončil. Jak je jeho dobrým zvykem, nevyčkává, a hned na prvních několika stránkách rozjede první akci a v nasazeném tempu se nezastaví do poslední stránky. Lehké opáčko děje předchozího dílu podává velmi nenásilně v rámci vnitřního monologu postav.

Jelikož byl v prvním díle odhalen mechanismus magických schopností, autor se pouští více do hloubky magie samotné, přivádí na scénu nové schopnosti a poodhaluje i roušku historie prvního kontaktu Moci s lidstvem. Také atmosféru, která je silnou stránkou celé série, vykresluje se stále stejnou zručností. I přesto, že některé vynálezy, které jsou představeny, rozhodně nespadají do časového období děje. Pravda, jedná se o alternativní svět, ale přece jen… Přítomnost mašinek by měla vést k vývoji i v jiných oblastech. Ale to zmiňuji snad jen proto, abych stále jen nechválil.

Magické pouto je velmi čtivým pokračováním výborného prvního dílu. Netrpí tolik „nemocí druhých dílů“, jelikož Larry Correia využívá prostor k tomu, aby rozvíjel svůj svět (a jak je jeho dobrým zvykem, aby připravil pro hrdiny zcela beznadějné výchozí postavení pro velké finále). A dělá to velmi šikovně, jelikož když knihu dočtete, máte pocit, že jste zažili úžasnou akční jízdu. Ale když se zamyslíte, uvědomíte si, že vlastně nebyl „vyřešen“ ani jeden z protivníků a na závěr série se tak třesete jak ratlíci. Inu, kdo umí, ten umí.

Název:  Magické pouto (Grimnoirské kroniky – 2. díl)

Autor: Correia Larry

Obálka: Petr Willert