Silueta je tady. A nutno říci, že další knížka z řady krátkých příběhů z prostředí kultovního seriálu Doctor Who vůbec nezklamala.

Každý může být zbraň…

Ve třetím překladovém kousku se dostáváme do prostředí viktoriánské Anglie. Říkáte si, že to už vás nemůže ničím překvapit, protože jste takových děl četli už spousty? Tak to je skutečně velký omyl. Justin Richards se popral se svým příběhem bravurně, což je pro mě milé překvapení. Dokonce si troufám tvrdit, že zpracoval knižně Doktora zatím nejlépe ze všech tří mnou čtených dílů. Spisovatel má velkou představivost a líbí se mi, že se ji nebál v díle použít.

Doctor Who_SiluetaTentokrát dostal sci-fi příběh také detektivní zápletku, která se pořádně rozehrává při nalezení těla jistého Marlowa Hapwortha. Na tom by nebylo nic až tak „zvláštního“, když se jedná o vraždu, avšak on byl objeven mrtvý v zamčené pracovně s rozepsaným dopisem pro Madame Vastru a papírovým origami ptáčkem. Hodně divné, viďte? A to není vše. Někdo vysál z boxera Ricka Bellamyho v oblečení pohřebáka veškerý život a dějí se divné věci. Kdo za tím stojí? Doktor s Clarou se zapojí do vyšetřování, které není vůbec jednoduché. Zvládnou najít vraha dříve, než bude pozdě?

Hlavní postavou příběhu je dvanáctá reinkarnace Doktora, kterého si v seriálu zahrál Peter Capaldi, a doprovází jej samozřejmě také společnice, jíž je Clara Oswaldová. Oba dva byli zpracováni dle mého názoru solidně a zaujali. Co se týká dalších postav, tak se můžete těšit na velkou detektivku Madame Vastru, služebnou Jenny Flintovou a válečníka Sontarana Straxe. Nutno říci, že hlášky posledního zmíněného mě bavily, člověk se u něho vždy zasměje a někdy si i klepe na hlavu, proč se vlastně směje. Je to skvělý doplněk k našemu Doktorovi.

A co samotná záhadná Silueta? Můžete věřit tomu, že zůstane velkým tajemstvím skoro po celou dobu příběhu, což považuji za velké plus. Richardsovi se podařilo udržet čtenáře v napětí až do samého konce. Jde vidět, že umí pracovat nejenom s postavami, ale také s dynamikou příběhu – holt jeho zkušenosti v oboru se poznají a my můžeme být jen rádi, že se pustil zrovna do tohoto výborného projektu.

Tomáš Oakland si tentokrát dal ještě více záležet na překladu, který byl už od prvního knihy docela obtížný (zvláště když víte, že máte za zády dohled celého českého fan klubu). Musím říct, že se mu to opět povedlo. Pochválit se také musí i obálka, protože je kouzelná a jednoduše navodí atmosféru, která panuje v knížce. A přiznejme si to, i poutavý obleček díla někdy motivuje ke čtení!

Silueta je opět velice čtivé dílo z univerza Doctor Who, které zaujme i čtenáře, kteří se s naším oblíbeným Doktorem setkávají poprvé. Pokud jste zástupci z fandomu, kteří hltají seriál neustále dokola, tak věřím, že zklamaní také nebudete. Richards totiž zvládnul svůj úkol podle fanoušků velmi zdatně, však posuďte sami. Nakladatelství Jota si vybralo k vydávání opět skvělou zahraniční sérii a my se nyní můžeme těšit jen na další díly.

Vydal: Jota; 2015
Autor: Justin Richards
Překlad: Tomáš Oakland