Doktora s Clarou čeká opět další z tajemných a úžasných případů, který bude vyžadovat zapojení nejenom mozkových buněk, ale také pořádných repelentů. Říkáte si asi, proč zrovna přípravky na hmyz? Dobrá dedukce. Doktorova TARDIS zavede naši dvojici do anglické vesničky, na které by nebylo nic tak zvláštního, kdyby se zde z ničeho nic neobjevil gigantický hmyz, který zabijí a mění zdejší obyvatele v zombíky. K Doktorově nelibosti se do všeho zapojí i armáda a případ se ukazuje jako mnohem rozsáhlejší a zasahující mnohem hlouběji do minulosti.

Čtvrtá kniha ze série Doctor Who, která byla sepsána na motivy univerza kultovního seriálu Doctor Who (česky Pán času), přichází díky nakladatelství Jota v českém překladu ke svým čtenářům. A co si budeme říkat – je opět skvělá!

„Teda, pochybuju, že kdy uvidíme většího brouka.“

rojI tentokrát se jedná o poutavý příběh, ve kterém se stále něco děje. Autor se pokouší svou zápletkou vraždícího hmyzu navodit ve čtenářích napětí, strach a mrazivý pocit. A to se mu daří způsobem, který není zbytečně krvavý a násilný – ocení zajisté všichni, kteří neholdují hororům, kde lítají orgány všemi směry.

Mike Tucker pochopil, že strach se nemusí tvořit pouze viditelným hnusem a násilím, ale také se dá vykouzlit atmosférou, která je v Roji hrůzy skutečně výborně zvládnutá. Však obrovský hmyz, tajemné a podivné kruhy kamenů na styl Stonehenge a také podezření na dávné nacistické pokusy… Ano, to skutečně může spustit v čtenářově mysli něco, co zaujme už během prvních pár stran, nemyslíte?

K hlavním postavám se tentokrát dostáváme jen okrajově, příběh je zaměřen spíše na samotné vyšetřování a Doktor (12. reinkarnace) s Clarou nedostávají tolik prostoru. Právě kvůli (díky) tomu si Roj hrůzy užijí spíše lidé, kteří se s Doktorem nesetkávají poprvé. Historii postav, která by čtenářům mohla vše více objasnit a hlavně pomoci nováčkům se s nimi seznámit, se zde totiž taky příliš nevěnuje.

Jedinou výtku mám k použití zombíků, kteří jsou zde rušivým prvkem a celkově k nádechu příběhu vůbec nesedli. Možná by bylo lepší, kdyby se zde neobjevila tak profláknutá a moderní monstra, protože by se dala lehce nahradit něčím originálnějším. Ostatně Doktorova dobrodružství a mnohaleté zkušenosti v různých koutech Vesmíru dovolují spisovatelům tohoto univerza poněkud více experimentovat a Doktor by si to rozhodně i tentokrát zasloužil.

Roj hrůzy je knížka, která vám při střízlivém čtení vydrží na několik večerů. Jedná se o solidní detektivní sci-fi příběh, jenž vás okouzlí stejně jako mě i jiné čtenáře, kteří se naladili na Doktorovu vlnu. Možná vám bude trošku chybět nějaká ta vesmírná invaze, cestování časem a podobně, ale to nebrání tomu, že se i přesto budete těšit na další kousek.

Vydal: Jota; 2016
Autor: Mike Tucker
ISBN: 978-80-7462-934-1