JFK je jedním z mnoha agentů, chránící rovnováhu paralelních světů. On i celá neviditelná armáda mají opravdu o zábavu postaráno. Je to však práce jako každá jiná. Akorát se při ní více umírá… Seznamte se s každodenní rutinou i zlomovými okamžiky paralelversa.

„Svůj svět si musíme zasloužit!“

ekniha_9508_big.jpgSoumrak světů je již třicátý třetí sborník povídek série Agent JFK. Na jeho vytvoření se podílelo mnoho spisovatelů i ilustrátorů. Jmenovitě například Libor Machala, Jiří W. Procházka, Josef Pecinovský, Františka Vrbenská, Karolina Francová či Miroslav Žamboch. Tito autoři mají na svém kontě již řadu dalších povídek či dokonce románů. Jistě znáte alespoň jednoho z nich, jelikož mnozí patří k předním českým spisovatelům fantasy a sci-fi.

Agent JFK. Mnohé z nás při této zkratce jistě napadne: „Proč je sakra hlavním protagonistou české sci-fi/fantasy série John Fitzgerald Kennedy?“. Pro čtenáře, kteří se ještě nikdy s dobrodružstvím tohoto muže nesetkali, mám jistě dobrou zprávu. JFK neznamená jméno bývalého amerického prezidenta, nicméně se pod ním ukrývá tajný agent John Francis Kovář.

Tato postava je dle mého názoru trochu smíšeninou Doctora Who a Jamese Bonda. Kovář cestuje v čase nebo do paralelní Vesmírů (samozřejmě jinými způsoby než pomocí Tardis) a dokonce má svou vlastní M, zde známou pod jménem Ljuba Bytewská. Každopádně je každý agent z agentury originál. A ať už si vás získají například svou důvtipností, humorem či odvahou, jistě nebudete přečtení Soumraku světů litovat.

Za zmínku také stojí ilustrace v knize. Každá povídka má svého vlastního ilustrátora. Tudíž zde naleznete mnoho stylů kreslení. Z jejich řad to jsou například Libor Machala, který má v této sbírce dokonce i svou povídku, Lucie Kučerová, Jitka Šenkeříková, Stanislava Sobotková anebo Alžběta Klímová.  Mně osobně se nejvíce líbila kresba Jitky Šenkeříkové, která ilustrovala povídku Rozmarné pyramidy. Na obrázku je vyobrazen zamyšlený Ken Wood, proslulý zabiják a šílenec z Kentucky. Autorka si s tím jistě dalo mnoho práce, detailně namalovaná momentka, která je i lehce děsivá, se vám také jistě vryje do paměti.

Samozřejmě pokud se vám Agent JFK bude líbit, nakladatelství Triton vám může nabídnout předchozí sbírky této série, ve kterých také naleznete další povídky výše zmíněných autorů. Ale také některé jejich romány. Například od Karoliny Francové to jsou Kaynova doba nebo Zlatý pramen či od Miroslava Žambocha série X-Hawk nebo román Čas žít, čas zabíjet.

Celkově si čtení této sbírky jistě užijete. Je nápaditá, akční i humorná. Zkrátka má opravdu co nabídnout.

Vydal: Triton; 2014
Autor:  kolektiv