Temná Raven je začínající trilogie, ve které se setkáme s dívkou jménem Raven, žijící ve Florencii. Jednou se vrací z večírku a uvidí u mostu, jak parta kluků napadla bezdomovce, kterého dobře zná. Chce jim v tom zabránit, ale útok se obrátí proti ní, zraní ji a pak… se najednou vzbudí ve svém bytě. Noha, na kterou kulhala, se zázračně uzdravila a nějak se jí změnil vzhled. Když dojde do muzea, ve kterém pracuje, tak ji tam hledá policie a podezřívá ji z toho, že ukradla vzácné obrazy a protože nebyla týden v práci, je hlavní podezřelá. Naše hrdinka neví, co se děje a díky těmto událostem se dozvídá další skutečnosti, které jsou ještě víc k neuvěření…

„Jsem ten, který nikdy nespí
a jehož srdce je jako z kamene.“

ravenAutorem je Sylvain Reynard, což je pseudonym. Spisovatel pochází z Kanady a už dříve napsal velmi úspěšnou trilogii Gabrielovo Inferno, která se pojí i s Temnou Raven. Velmi se zajímá o renesanční a barokní umění a jeho příběhy se často odehrávají ve Florencii, kterou si při svých návštěvách zamiloval. Na internetu se dokonce spekuluje o tom, že je to žena, protože jeho podoba se nezná. Na jednom serveru ukazují nějakého muže, na dalším ženu, ale podle některých informací se jedná o úplně cizí lidi a proto je náš spisovatel tak trochu velkou neznámou.

Za nejzajímavější postavu díla považuji Raven. Je velmi přátelská, lidi má ráda a pomáhá jim a její přátelé o ní ví skoro vše. Avšak i ona má tajemství, která nikdy nikomu neřekla a tak je vcelku zajímavé, jak se Raven našemu temnému hrdinovi svěřuje a zase naopak. Jsou jako Jing a Jang a to dělá příběh velmi zajímavým.

Princ se stává velmi otevřeným a k Raven milým, zatímco na ostatní je příkrý a ostrý. Naše hlavní hrdinka, i když je plnějších tvarů, se mu opravdu moc líbí a ani to neskrývá, protože kolikrát naznačí, že ona aspoň vypadá jako zdravá žena. (Pozn. autora recenze: Touto myšlenkou je mi ta kniha osobně ještě trošku bližší, protože i já mám pár kilo navíc a tohle mě potěšilo)

Spíš mě zajímá, jak se bude jejich vztah dál vyvíjet. A budou pořád spolu? Překonají všechny překážky? Nepřijde princ o svůj vliv, když bude udržovat vztah s lidskou dívkou? Jsou tam pořád skryté otázky, na které prostě potřebuju odpověď, jinak mi to nedá spát. To, co je ale skutečně nejhorší, je to, že další díl vyjde nejspíš na podzim tohoto roku, a i když je to jen půl roku, mně se to zdá jako velmi dlouhá doba.

Knihu jsem měla skoro hned přečtenou, i když má přes čtyři sta stran. Rozhodně bych ji doporučila ženám, které jsou romanticky založené. Líbí se mi, jak autor píše a opravdu se jeho díla čtou jedním dechem.

Pro mě velmi zajímavá a mile překvapující knižní novinka, u které jsem ráda, že ji mohu zařadit do své knihovničky. Vždy, když mi bude chybět pár romantických slov, tak vím určitě, kde je budu hledat. Takže ještě jednou určitě doporučuji.

Autor: Sylvain Reynard
Vydal: XYZ; 2015
Překlad: Kristýna Vítková, Hana Netušilová