Člověk by neměl propadat stereotypům. Když se stane, že se váš šéf promění ve vlkodlaka, tak ho zabijete a začnete dělat pro firmu, která se zabývá lovem monster. A může se stát, že zachráníte svět. Ale když už ho zachraňujete po dvacáté osmé, člověk přece jen může ztratit trochu toho soustředění. A dobrou změnou pro udržení bdělosti je, když ho občas zachrání někdo jiný.

Lovci monster alfa_thumbEarl Harbinger je výkonným ředitelem Lovců monster s.r.o. A jen tak mimochodem, on sám je monstrem. Vlkodlakem. Proto si vždy na tři dny v měsíci bere neplacenou dovolenou, kterou tráví zavřený v bedně, aby nikomu nemohl ublížit. Když mu však dlouholetý přítel dá zprávu, že do malého městečka v Michiganu zamířil jeho odvěký rival, ruský vlkodlak Nikolaj, vezme si volno delší a vyrazí srovnat účty. Krátce po příjezdu na místo se však začnou dít věci, které dávají tušit, že starý zabiják z KGB bude Earlův nejmenší problém.

Třetí díl Lovců monster poněkud vybočuje ze zavedeného schématu. Hlavním hrdinou tentokrát není Pitt, ale hlavní šéf firmy, Earl Harbinger. To s sebou nese další změnu a tou je forma vyprávění, které je zpracováno z pohledu třetí osoby. To však neznamená, že by to na čtivosti ubíralo.

Další výraznou změnou je prostředí děje. Příběh je tentokrát takřka komorní a celý se odehrává v malém zapadlém městečku v Michiganu. Tento ve sněhu utopený zapadákov je vzápětí odříznut od světa, takže není jiné cesty, než porazit zlo jen s tím, co je k dispozici. Na kavalérii i vzdušnou podporu tak rychle zapomeňte. Ale žádný strach, Larry Correia se drží svého stylu a opět se nebude hrát o nic menšího, než je osud celého světa.

Jelikož ve světě Lovců monster jsou vlkodlaci sice nebezpečná, ale rozhodně ne neporazitelná monstra, musel autor přitvrdit. A daří se mu to velice dobře bez toho, že by jeho nápady jakýmkoli způsobem nabourávaly dosud představené reálie a pravidla světa. Čtenář, který je, jak je u autora zvykem, vtažen do akce hned od prvních stránek, tak nedostane ani chvíli oddech, dokud se hlavní padouch neválí v tratolišti krve.

Bonusem navíc jsou pak krátké úvody kapitol, ve kterých si Earl píše deník, aby si srovnal vzpomínky, o něž málem přišel v minulém díle. Čtenáři je tak poodhalena minulost této zajímavé postavy, která bez nějakých těžkostí utáhne celý jeden díl knižní série. Alfa je další díl akční série, která dějově mírně vybočuje, ale rozhodně splní všechna očekávání, která můžeme mít od značky Lovci monster s.r.o.

Název: Lovci monster: Alfa
Autor: Correia Larry
Obálka: Petr Willert