Deadpool to na začátku neměl moc lehké. Studio chtělo přístupný film, který by do kin přivedl větší množství diváků. Nakonec se ale vše otočilo (zejména díky scénáristovi Simonu Kinbergovi) a film dostal rating „R“, režie se ujal Tim Miller a začala jedna z nejvtipnějších a nejoriginálnějších kampaní k filmům.

Příběh se točí okolo bývalého člena speciálních jednotek Wada Wilsona, ze kterého se později stal žoldák. Seznamuje se s prostitutkou Vanessou a žijí spokojený a hlavně sexem vyplněný život. Náhle je mu diagnostikována rakovina a tím se mu obrací život naruby. Jednoho večera se za ním v jeho oblíbené hospodě zastaví jistý pán, který mu nabídne léčbu a vylepšení jeho schopností. Po chvilce váhání nakonec svoji milovanou opouští a vydává se na experimentální léčbu v rámci programu jménem Weapon X. Ten vede zákeřný Ajax – velmi silný mutant. Po chvíli „mučení“ je z Deadpoola znetvořený chlápek a jak on sám sebe nazývá, vypadá jako „avokádo, které mělo sex se starším avokádem“. Po prohraném souboji skončí zasypán popelem, ze kterého povstane, ale jeho nepřítel Ajax je pryč a tak Deadpoolovi zbývá jediné. Najít ho a pomstít se!

1453848384

Ano, příběh to není zcela originální, ale to je asi jediná větší slabina filmu. Vyprávění si hrdina nesmírně užívá a divák s ním. Je to poutavé a člověk se i zasměje a hlavně, vše je řádně přehledné a není možné se v tak jednoduchém ději ztratit a to i když skáče z minulosti do přítomnosti.

Deadpool ale baví už úvodními titulky, které jsou pěkně zpracované a dávají jasný signál, že tahle jízda s týpkem v červeném kostýmu bude stát za to. Výhodou Deadpoola je, že si sám on uvědomuje, že je vlastně komiksová postava a tak nechybí oslovování a záběry „diváků“. Jasným příkladem je například jeden výslech, při kterém hrdina posune kameru mimo záběr, aby divák nemohl vidět, co krutého provádí. Kdy už je řeč o krutosti, tak té je tu opravdu mnoho, padají ruce, hlavy, není problém ani nepřátele probodnout a následně nadzvednout na sebe pomocí katan.

Snímek je hlavně jedna velká zábava, vtipů je tu požehnaně a celý film je na nich postaven, vtipy doplňuje násilí a sex a zábavné akční sekvence. Všeobecně jsou souboje velmi chytlavé a přehledné, kdy divák ví kdo kam dostane ránu, a že poteče krev. Je tu ale i jiný druh soubojů a při těch opět přichází na scénu humor. Příkladem budiž duel Deadpool vs. Colossus. Názorná ukázka, že si tvůrci s hrdinou opravdu hrají a využívají celý jeho potenciál, který můžou čtenáři znát z komiksů. Když zmiňuji postavu jménem Colossus, tak ta je pěkným propojením s X-Meny, jejichž základnu a také letadlo Blackbird ve filmu uvidíme.

1451471056

Slabší místem filmu je bohužel i padouch. Ajax je sice mutant a Deadpoola pozlobí, ale vývoj této postavy je nulový a celkově bohužel nemá co příběhu nabídnout. To samé by se dalo říci i o jeho kolegyni Angel Dust, která, jak je známo z komiksů, je na Ajaxovi celkem závislá a kam jde on, tam i ona. Pak tu máme postavu Colossuse, který jen rozdává rady a pak se ocitá v asi nejzábavnější scéně filmu. Tím je jak byl výše uveden souboj s Deadpoolem. Nakonec je tu Deadpoolova milá. Tu hraje rozkošná Morena Baccarin, její postava do příběhu přivane malinko romantiky, ale jinak je to žena, která se o sebe také dokáže slušně postarat.

Samotnou kapitolou je pak Deadpool a hlavně jeho představitel Ryan Reynolds. Tenhle chlapík má poslední dobou smůlu, ale tady své roli/postavě věnuje maximum energie a hlavně srdíčko, to je vidět. Užívá si to. Již během kampaně k filmu, při které rozdával hlášky, různé rozhovory a bylo vidět, že mu na postavě záleží a tak k ní i přistoupil. Osobně bych ho přirovnal v určitém smyslu k Vinu Dieselovi, který podobně pečuje o sérii Rychle a zběsile.

02

Film jako celek je opravdu povedený. Ano, děj pokulhává, ale to se poměrně dalo čekat, ale černý humor, násilí, sex a působivá akce jsou tu v plné parádě. Pokud tedy očekáváte pekelnou jízdu s chlapákem, který jen tak nezavře ústa, tak hurá do kina.

Moje hodnocení: 85%