Scott Westerfeld je americký autor science fiction. Narodil ve v Dallasu, ale nyní žije se svou manželkou střídavě v Sydney a New Yorku. Mezi jeho nejznámější díla patří série Leviatan a Oškliví.

mezi2Darcy Patelová odložila vysokou školu a i všechno ostatní jen proto, aby mohla vydat svůj young adult román, který se jmenuje Zásvětí. Dostane šanci, o jaké se spoustě mladých dívek může jen zdát. Stěhuje se do New Yorku, kde nemá žádné přátele a přemýšlí, zda to opravdu bylo správné rozhodnutí. Pak ji ale pod svá křídla vezme parta jiných začínajících i zkušených spisovatelů. Druhá linie příběhu se odehrává právě v Darcyině románu, což je napínavý thriller o Lizzie, náctileté holce, které se podaří proklouznout do „Zásvětí“, místa mezi životem a smrtí, a přežije tak útok teroristů. Tato nová schopnost Lizzie zaskočí, Zásvětí je nebezpečné, plné potulujících se duší, které čekají na své rozhřešení. Může jim někdo pomoci? A co všechno musí dát Lizzie všanc?

V momentě, kdy jsem se dozvěděla, že Scott Westerfeld chystá novou knihu, věděla jsem, že si ji chci přečíst. Fanouškem tohoto autora jsem již několik let a jeho série Oškliví byla jednou z mých prvních post-apokalyptických knih, kterou jsem si velice oblíbila. Jeho kniha proto nesměla chybět i na mé poličce.

Název Mezi dvěma světy dokonale vystihuje celou knihu. Čtenář se seznamuje s dvěma liniemi příběhu; začínající spisovatelkou Darcy, a její knihou Zásvětí. Jelikož sama mám k psaní velmi pozitivní vztah, vůbec mě nepřekvapilo, že mě více zaujal příběh osmnáctileté Darcy. Darcy je velmi mladá dívka, která se stěhuje do New Yorku, aby mohla dokončit finální verzi svého příběhu Zásvětí. Jenže později se dozvídá, že být spisovatelkou není vůbec jednoduchá práce.

Mojí nejoblíbenější části příběhu byl jeho LGBTQ+ aspekt. Zpočátku jsem se bála, že vztah Darcy a Imogen bude působit nuceně, ale mé obavy se již po přečtení prvních stránek vytratily. Postavy a příběh působí velice reálně. Stále se ale jedná jen o knihu, takže jisté pravidla ze spisovatelského světa můžou působit zkresleně a možná dokonce i naivně.

Druhá linie příběhu v sobě nese špetku paranormální romance. Lizzie je sympatickou hrdinkou, která vás seznámí se světem schovaným před obyčejnými smrtelníky. I přestože se příběh odehrává v poměrně strašidelném duchu, jeho romantická linka mě příliš nezaujala. Myslím si, že kdyby ji Westerfeld vynechal a soustředil se čistě na temnou stránku příběhu, vytvořil by tak dokonalý balanc mezi oběma příběhy a upoutal čtenáře daleko více. Přesto se ale jedná o povedený příběh, který zkoumá zákoutí hinduistických legend a zajímavou myšlenku světa po smrti.

Westerfeld je spisovatelem, který se nebojí probádat hranici mezi životem a smrtí. Ačkoliv se jedná o dva úplně odlišné žánry, Mezi dvěma světy je jedna z knih, které se podařilo zkombinovat dva příběhy do jedné knihy tak, aby se vzájemně příjemně doplňovaly.

Vydal: CooBoo; 2015
Autor: Scott Westerfeld
ISBN: 978-80-7447-961-8