Paige Mahoneyová zdárně utekla ze šeolského zajetí. Avšak její cesta teprve začíná. Scion upírá svůj zrak na Bledého snílka (Paige), který se stává nejhledanější osobou v Londýně. Mezitím vidopáni a vidopaní městských gangů dostanou pozvání na vzácné setkání Sněmu nepřirozených a Jaxon Hall a jeho gang Sedm pečetí jsou připraveni získat pozornost. Ale vztahy mezi jasnovidci kazí staré nevyřízené účty a na každém rohu číhá nebezpečí. A aby toho nebylo málo, začnou se ze stínu vynořovat Refájci. Bude osud londýnského podsvětí zpečetěn?

Samantha Shannová se narodila roku 1991 v Západním Londýně. Vystudovala anglický jazyk a literaturu na Oxfordské univerzitě. Se psaním začala již v patnácti letech a román Kostičas je jejím prvním publikovaným románem. Zároveň je toto dílo prvním z plánované sedmidílné série. Kniha figurovala na seznamu bestsellerů v žebříčcích novin The New York Times, The Sunday Times a The Asian Age, Daily Mail, Stylist a The Huffington Post ji zvolili Knihou roku. Vidořád  je druhým románem Samanthy Shannonové.

Cožpak jim nejsme výrazně nadřazeni, my Nepřirození? Protože i když paběrkujeme kosti Společnosti, i když se plazíme ve stokách a pachtíme se za obživou, přece jsme živoucím kanálem vedoucím do Zásvětí. Jsme důkazem paralelní existence. Jsme katalyzátorem nejvyšší Energie, věčného Éteru. Dokážeme spoutat i samotnou Smrt, shodit žence ze sedla.“

Neznámý autor, O podstatě nepřirozenosti

vidorad2Druhý díl této série – Vidořád – na sebe nenechal dlouho čekat a stejně jako její první kniha – Kostičas – je i tento román nabitý akčností, souboji a emocemi. Celkově je kniha tajemnější a obsahuje o mnoho více zápletek, které jsou během čtení pomalu odhalovány, a dávají tak ději úplně jiný směr. Samozřejmě pokud jste nečetli první díl, rozhodně nedoporučuji začít s dílem druhým, i když u některých sérií to takto fungovat může.

Velkou výhodou pro čtenáře je seznam kohort na začátku knihy, který obsahuje jména jejích členů. Tudíž když se bude ztrácet ve jménech protagonistů (protože jich je opravdu hojně), nevěště hlavu, obraťte stránky a nalistujte si právě tento seznam, který vám z nesnází snad pomůže ven. Na konci knihy, stejně jako u Kostičasu, můžeme nalézt schéma Sedmi řádů jasnovidosti.

Stejně jako u předchozího románu, i nyní chválím propracovanost charakteru a chování protagonistů. Někdy jsem měla až pocit, že autorka tyto vypjaté emocionální situaci sama zažila, jelikož je dokázala tak skvěle vyjádřit na papíře. Popisy jsou velmi realistické, ale ne přehnané. O dobrém stylu psaní Samanthy Shannon svědčí také velká rozmanitost charakterů postav. Samotné postavy jsou jedním velkým překvapením. Kladní hrdinové, kteří nejsou zas tak hodní, jak se zdálo a záporáci, ze kterých se najednou stanou klaďasi? Ano, ve Vidořádu je možné všechno, a co si budeme povídat, ve světe Scionu není nikdo zas tak nevinný.

Takže pokud máte již přečtený Kostičas a líbil se vám, rozhodně neváhejte a rovnou přejděte ke druhému dílu. Zklamáni rozhodně nebudete. A vzhledem k tomu, že tato série je plánována jako sedmi dílná, máme se stoprocentně na co těšit.

Vydal: Host; 2015
Autor: Samantha Shannon
Překlad: Lenka Kapsová