Viktorka je zrzečka krev a mlíko pocházející z naší české kotliny, momentálně ovšem žijící v převelikém USA. Svou rodnou hroudu opustila poté, co zemřeli její prarodiče, kteří ji vychovávali. Babička jí byla hodně blízká – to tak bývá, když jste obě nejspíš čarodějnice. A tak jde teď Tori nocí z nevydařeného rande a za ní se ozývají kroky, které ji děsí. Před znásilněním ji uchrání vrčící vlkodlak, kterému se ovšem nedopatřením podaří Tori kousnout. A takhle začíná chlupatá romance (ty romance, kdy žena zůstává člověkem, už se dneska nenosí – to je ten feminismus).

Příběh je v celku jednoduchý, seskládaný z několika menších linií, dobře vyprávěný, s přirozenými dialogy i prostředím. Vlčí mytologie drží pohromadě a nepřináší nic objevného (což nemusí být nutně na škodu). Co mi přišlo trošku líto, byla absence postupného budování vztahu mezi Tori a jejím alfa samcem Rubenem – tato fáze vztahu byla v knize přeskočena.

znameni-vlkaHlavní hrdinka je typická ženská, která každé z nás musí přirůst k srdci svými vnitřními boji, nadsázkou, vztekem i nejistotou. Žádná z postav nevyniká nijak specifickou charakteristikou, avšak ústřední dvojice je velmi milá humorem, který mezi nimi jiskří. Celá kniha, ačkoli napínavá, je svým způsobem vlídná. Přestože v příběhu narazíme na opravdu ošklivé záporáky, hrdinové se stále drží na lidské úrovni.

Román byl propagován jako erotický, ale já už asi začínám být po všech těch „odstínech šedi“ a „lovkyních upírů“ otrlá a… no a z prostého popisu erotických scén zklamaná. Každopádně si v knize užijete přehršel penisů, pohlaví a pekáčů buchet.

Co mě velmi potěšilo, byly nostalgické připomínky mého vlastní mládí v Čechách. Když hrdinka zmiňuje Nekonečný příběh nebo ujíždí na striptýzové show inspirované filmem Flash Dance. Stejně tak fajn bylo, když Tori v Americe sháněla přísady pro českou svíčkovou, aby mohla svého milého učarovat kuchařským uměním. Značně sympatické byly také české hlášky a slovní spojení, které autorka zakomponovala do příběhu tak, aby ukázala, co je pro nás samozřejmé a ve světě neznámé. Jednalo se o jeden z těch detailů, které dodávají na věrohodnosti.

Kateřina Janečková, která knihu předčítá, má velmi vřelý hlas, který je ovšem možná hřejivější než sama hrdinka, takže místy nekoresponduje s tím, jak Tori působí. V okamžicích, kdy je na pořadu dne nějaká hustá hláška z úst tvrdých mužů v příběhu, je přednes až komický. Toto ale musíme audio zpracování odpustit, protože příběh je vyprávěný v ich formě. Zvláštností, kterou jsem u žádné jiné audioknihy zatím nezaznamenala, pro mě byly příliš dlouhé pauzy mezi slovy. Kniha mohla být klidně přednesena rychleji.

Celkové zvukové zpracování nevybočuje ze standardu, je kvalitní s jemným zvukovým podkresem na začátku kapitol. Jediným neobvyklým prvkem je kapitolka, ve které vidíme Tori jako vlka, která svým zvukovým zpracováním audio obohatila.

Román Znamení vlka od M. T. Majar je určen něžnému pohlaví a jako takový splňuje nároky na orgie v podobě romantických výlevů, krásných mužů, drsných bojů i sexu. Lákadlem pro čtenářky může být přesně to vědomí, že tahle kniha by mužům způsobila záchvat rozhořčení. Tohle je, dámy, relaxace jen a jen pro nás.

Za poskytnutí audioknihy děkujeme AUDIOTEKA.CZ!

audiotekaCZ-copy

Název: Znemení vlka