Život je plný očekávání. Očekávání a zklamání. To takhle očekáváte od knihy akční jízdu a pár drobností vám zkazí celý zážitek. Pak vezmete druhý díl série, od kterého už raději tolik neočekáváte, a světe div se, užijete si to jako nic jiného. Inu očekávání je věc věru zapeklitá. Nebo že by se nám autor vypsal?

Owen Zastava Pitt to za svůj dosavadní krátký život stihl hodně. Chvíli vyhazoval opilce z barů, chvíli dělal účetnictví. Momentálně se věnuje zabíjení monster a dost ho to baví. Navíc si k tomu našel snoubenku a jen tak mimochodem – při jedné akci polechtal starodávného boha atomovkou. Což onen hlavonožec (milovníci Lovercrafta a modří již tuší) nese dost těžce. Ono komu by se líbilo, kdyby mu citlivé partie ožehl nukleární oheň, že? A tak na milého Owena vyhlásil lov.

Hlavním lovčím se v této hře stala Svatá církev dočasné smrti. A honícími psy zástupy zombie. Když do toho začne fušovat ještě Úřad pro kontrolu monster a Owenovo budoucí nemrtvá tchýně, je na pořádný průšvih zaděláno. A to nemluvím o kostlivcích bušících zběsile na dveře skříně v samotné firmě (výjimečně nemyšleno doslova).

K druhému dílu Lovců monster jsem přistupoval poněkud skepticky. První díl mě do značné míry zklamal a chuť pokračovat v téhle sérii mě přešla. Abych byl upřímný, nápad zkusit ještě jeden díl jsem dostal až po přečtení prvního dílu jiné autorovi série (Drsná magie). Tehdy jsem si řekl, hele, to mě baví, co kdybych zkusil ještě jednou ty Lovce? A tak jsem pořídil knihu a bez dlouhého váhání se do ní pustil. Za tři dny jsem ji zavřel a marně přemýšlel, proč jsem byl tak znechucen prvním dílem. Musel jsem si po sobě znovu přečíst recenzi, abych si to znovu připomenul. Protože druhý díl mě po pravdě nadchl.

Larry Correia opět nasazuje akci hned od začátku a pak jen s velmi krátkými přestávkami na oddech již jede jak parní válec. A s každou vybojovanou bitvou přichází ztráty a další ještě větší nebezpečí. Co se mi hodně líbilo, a hlavně nerušilo celkový dojem ze čtení, byla absence deus ex machina. I když je boj sebebeznadějnější, lovci nakonec najdou cestu ven a najdou ji sami! Žádné zázračné zvraty na poslední chvíli.

Stejně tak postavy, které mi v prvním dílu přišly až moc klišovité, jsou náhle mnohem plastičtější a uvěřitelnější. Že by to bylo tím, že autor jim dal do vínku taky trochu té lidské slabosti a temné minulosti?

U druhého dílu Lovců monster jsem se královsky bavil a už je na cestě do mé knihovny díl třetí a jen doufám, že autor bude pokračovat ve vzestupné tendenci.

Název: Lovci monster: Vendeta
Autor: Correia Larry