Talon. Tajné dračí společenství, ve kterém má každý drak své předem určené místo. Před dávnými lety jejich rasa téměř vyhynula kvůli válce s vojáky Řádu sv. Jiří, ale ti, kteří přežili, se nevzdávají. Po léta se skrývali v lidské podobě a vzájemně se cvičili, aby se už historie nikdy neopakovala. Avšak souhlasí každý z členů Talonu s tím, co mu organizace předurčí za život? U Ember, mladé zrzaté dračice, to tak nevypadá… Avšak zvládne se mládě postavit dospělým, kteří nemají s nikým slitování?

„Draci jsou jako cibule,
mají vrstvy.“

talon1-1Víte, jak to dopadne, když se kolem jedné mladé holky seskupí tři mladí chlapci? Pokud máte jisté pochybnosti, tak vám ráda poradím – už teď si můžete být jistí, že to nebude zrovna klidná letní procházka po písčité pláži. Julie Kagawa svým čtenářům totiž přinesla naopak neobyčejný let, jak se na dračí rasu sluší a patří!

Ember – impulzivní a citlivá dračice, Riley – cílevědomý drak uprchlík, Dante – příliš zásadový dračí bratr a Garret – člověk, který patří k vojákům Řádu Sv. Jiří. Čtyři hrdinové, kteří se nám proměňují před očima na úplně někoho jiného. Pro mě jako čtenáře bylo velice zajímavé pozorovat, jak se mění jejich výchovou zaryté názory na opoziční stranu pomyslné mince. A že to bylo docela divoké, to si zajisté všichni umíte představit. Změnit totiž něco, co do vás vtloukají od vašeho narození, stojí velké úsilí, potřebuje to silnou vůli a také cit pro spravedlnost.

Kniha je určena hlavně pro věkovou skupinu teenagerů, zvláště pak dívek, protože má v sobě vše, co by se jim mohlo teoreticky líbit. Mladí a krásní chlapci, slunečné pláže o letních prázdninách nebo třeba neomezené surfování. Vše je pěkné, pohodové a bezstarostné. Zdálo by se to jako ideální dovolená, viďte? Jenomže to zpravidla nikdy nezůstane vůbec takové, jak si přejeme.

Příběh se totiž nezabývá jen těmito obyčejnými oblastmi, velkou roli v prvním díle Talonu hraje především dějová linka o věčné válce lidí a draků. Je zde podrobně popisován výcvik a příprava na skutečný boj o život. Jako už odrostlejší čtenářku se mi líbila právě tato temnější a pro mě zábavnější část. Vnesla do příběhu o něco více dramatičnosti a speciálnosti. Bez těchto prvků by se totiž mohlo stát, že by se jednalo jen o další průměrnou knihu o teenagerech, kterých je už na knižním trhu bezpočet.

Talon: Společenstvo draků – Zkouška věrnosti je pro vymezenou věkovou kategorii dobrou četbou, která podle mě zaujme přesně tím, čím se od ní očekává. Pro dospělé čtenáře se může kniha stát jakousi oddychovkou, kterou si otevřou pro poklidné spaní, pokud jim nevadí po sto a jedné ta samá zápletka, která má v sobě jen několik drobných obměn. Knížka vás zajisté neurazí, ale ani nepřinese do literárního světa nic nového. Nechme se překvapit, jak bude příběh pokračovat v dalším díle.

Vydal: Fragment; 2015
Autor: Julie Kagawa
Překlad: Hana Chodilová