Andrzej Sapkowski se vrátil! Ne, bohužel nemyslíme další knihy, ale tentokrát se nám jeho Bouřková sezóna představí v naprosto jiné podobě – audioknižní. Díky tomu si můžeme opět vychutnat děsivá monstra, otravné úředníky, nesnesitelné čaroděje a hlavně našeho oblíbeného Bílého vlka, Geralta z Rivie, ve formě audio románu.

bourkova-sezona-MAXOn už sám knižní román působí jako poskládané samostatné povídky, kde je vmísena jedna hlavní dějová linka, ve které Geralt mimo jiné pátrá po svých ztracených mečích. Sapkowski je skvělý povídkář, to všichni víme, avšak Bouřková sezóna je spíše dílem nostalgickým, kdy si jeho zarytí fanoušci opět společně s autorem zavítají do zaklínačského univerza. Jak zapůsobila audioknižní verze?

Zaklínač – Poslední přání se nesl v duchu audioknižního divadelního představení o mnoha hlasech různých protagonistů, které vám nedovolilo ani na chvíli polevit v pozornosti. Nejradši byste poslouchali tak dlouho, dokud by to nebylo vše za vámi, protože příběh byl v této formě skutečně poutavý – nedalo se od něj odtrhnout.

Zaklínač – Bouřková sezóna se naopak pustila do jednohlasové interpretace, která udělá radost těm konzervativnějším z posluchačů. Zdařile se o ni postaral Martin Finger, který se stane s největší pravděpodobností pro české audioknižní království Zaklínače nezaměnitelnou ikonou. Ostatně má k tomu důvod – načte nám celou pětidílnou Ságu o Geraltovi a Ciri od Andrzeje Sapkowského, která se začala postupně vydávat od října 2015. Jak se s tím popere? To se teprve uvidí, avšak věřím, že čím dál lépe.

Když bych porovnávala doposud vydané audioknihy, tak oproti Poslednímu přání pro mě bylo v počátku mnohem obtížnější se na děj Bouřkové sezóny soustředit. Měla jsem mnohdy potíž v orientaci mezi tím, kdo z postav aktuálně mluví nebo kde se zrovna nacházím. Avšak tento zádrhel po asi dvou hodinách poslechu vymizel – stačilo si pouze zvyknout na jiný styl předčítání, který může chvilkami působit trochu monotónně, ale záleží to na každém z nás.

Když se na dílo podívám jako celek, byla to určitě skvěle odvedená práce. Martin Finger je ve světě audioknih celkem nováček, do vydání tohoto díla namluvil pro Tympanum pouze knihu Michal přes noc. Jak si však vedl v Bouřkové sezóně?

My už nyní můžeme říct, že docela zdárně umí proměnit svůj hlas do několika různých podob – volí různé tóny, používá jiné přízvuky, má rozdílnou barvu nebo třeba i tempo řeči. Jde vidět, že svému oboru skutečně rozumí a dělá to nejlepší, co pro své příznivce může. Jeho mručení ogrotrpaslíků nebo napodobování drsných ženských bavilo zajisté mnoho posluchačů. Zda však zvládne konkurovat vysoce nastavené laťce mnohahlasovému Poslednímu přání, to je otázka. Jako věrní Sapkowského fanoušci se můžeme jen těšit na to, co nám Finger ukáže v dalších audioknihách s Geraltem.

Doufejme, že to bude nářez, jak se na Zaklínače patří!

Za poskytnutí audioknihy děkujeme AUDIOTEKA.CZ!

audiotekaCZ-copy