Alyssa ještě musí splnit pár úkolů v Říši divů. Morfeus se totiž objevil v její škole v těle smrtelníka, kterého poslal do Říše divů a snaží se ji přesvědčit, aby se rychle vrátila tam, kde je právoplatnou královnou. Bohužel na to Alyssa nemá ani pomyšlení. Ne jen, že jí děsí její vlastní mozaiky, které vytváří, ale ještě ji čeká maturitní ples. Ten si nechce nechat ujít už jenom proto, že tam nepůjde sama, ale se svým klukem Zachem, kterého si chce pořádně užít, protože i on je umělecky docela hodně zaneprázdněný. Čím dál víc věcí ji ale láká do Říše divů a vypadá to tak, že ani Morfeus jí není tak úplně ukradený, jak si původně přála. Sama neví, jak se má rozhodnout, protože viděla budoucnost díky Bílé královně.

„Děsu v Říši divů ještě není konec …“

Anita Grace Howardová žije se svým manželem a dětmi v Texasu. Jako mladá chtěla pracovat s koňmi a později se chtěla stát módní návrhářkou, proto jsou v její knize postavy tak dobře oblečeny. První báseň napsala v roce 2004, kdy jí dědeček umíral na rakovinu a pak z toho vznikla celá kniha. Svůj čas tedy pečlivě rozděluje mezi svou rodinu a psaní.

divotáníTakže Zach nebo Morfeus? Říše divů či říše lidí? Jak se Alyssa vlastně rozhodne? Divotání se mi velmi líbí, upřímně jsem pokračování ani nečekala, protože jsem si myslela, že už na motivy Alenky v Říši divů bylo napsáno všechno v prvním díle, ale to jsem se šeredně mýlila. A jsem tomu ráda. Autorka mě pořád dokáže mile překvapit a docela mě štve, že už nemám v ruce třetí díl, protože jsem jako na trní, abych se dozvěděla, jak to vlastně dopadne. A také i to, jak se naše hrdinka rozhodne v otázkách, které jsem napsala na začátku. Na jednu stranu si totiž strašně přeji, aby se v otázkách lásky rozhodla pro Morfea, ale na stranu druhou chci, aby taky zůstala se Zachem. Sama nevím, jak bych už jen tuto romantickou zápletku rozmotala a co teprve ten zbytek.

Nejvíc mě z knihy asi zaujal Morfeus, protože tato postava je velmi nevyzpytatelná a v jedné chvíli se chová jako záporná a ve chvíli následující je z něho postava, které ze všech sil fandím, aby se s Alyssou dal dohromady a stal se králem Říše divů. No, uvidíme, jak to vlastně dopadne.

Kniha se mi moc líbí a stejně jako předchozí díl bych ji chtěla doporučit. Znovu se zde setkáme se spoustou zvratů, které si myslíte, že už snad ani nastat nemohou a tak celý tento příběh hltáte a čtete jedním dechem. Kniha má přes čtyři sta stran a tak bych ji začínajícím čtenářům moc nedoporučovala, ale příběh je tak zajímavý, že by možná ani oni nemuseli mít ze čtení strach. Já rozhodně budu vyhlížet další díl a už teď se pokračování nemohu dočkat.

Vydal: CooBoo; 2015
Autor: A. G. Howardová
ISBN: 978-80-7447-080-6