Invaze démonů skrz pekelné brány, která započala ve středu Londýna, pokračuje dál. Většina lidí ze samotného města již uprchla, ale dle rychlosti šíření této pekelné nemoci se zdá, že každý útěk je jen oddálením nevyhnutelného. A to smrti ve spárech některého z monster. Tento fakt přijali za svůj nejen Templáři pod vedením Simona Crosse a zvláštní jednotky britské armády, ale dokonce i někteří kabalisté. A začali bojovat.

úmluvaZatímco první díl trilogie Hellgate London se zabýval hlavně počátkem celé pekelné krize a seznámením s hlavními postavami, tak druhý již rozehrál zápletky, které si třetí díl bere za úkol uzavřít. Jelikož děj knižní série se odehrává před událostmi popisovanými ve hře, je jasné, že šťastný konec typu uzavření pekelných bran se nekoná.

Kniha je dynamikou děje rozdělena na větší první část, v které se postupně, téměř až laxně hlavní postavy dostávají do pozic před závěrečným střetem. Tato část knihy v porovnání s předchozími díly působí nudně a chvílemi jsem měl až pocit, jakoby autor již neměl co říct a vařil z vody. To druhá část, ta kratší, pak veškeré tempo dohání. A tentokrát to působí dojmem horké jehly. Vše nakonec vygraduje na několika posledních stránkách. A myslím, že nebudu jediný, pro kterého bude závěrečná porážka hlavního záporáka, vyloženě zklamáním. Neporazitelný démon padne tak nějak jakoby mimochodem.

Co Úmluvě chybí na vyrovnanosti, to dohání tím, v čem excelovaly i předchozí díly. Atmosféra. Skvěle popsaný svět, kde se z lidí stala pouze potrava pro nepřeberné množství démonů. Civilizace se sesypala, řeky jsou otrávené, země spálená a démoni zabíjejí vše živé na dosah. Hlavním problémem nakonec není samotný boj s pekelníky, jako zajištění dostatečného množství potravy.

Postavy, jež byly představeny v předchozích dílech, již výrazným vývojem neprocházejí. Snad jen kabalista Warren, který se stává mocnějším a mocnějším. A jeho závěrečné rozhodnutí vlastně nikoho nepřekvapí.

Pokud jste četli předchozí dvě knihy, poslední si již utéct jistě nenecháte. A to i přesto, že se jedná skoro o nejslabší díl série. Číst ho bez znalosti předchozích je vlastně zbytečné. Suma sumárum, své čtenáře má Úmluva jisté. A to je dobře, protože i když celý Hellgate London od Odoma Mela rozhodně není přelomovým dílem postkatastrofického žánru, rozhodně patří mezi to osobitější a více atmosférické, co je možné najít.

Autor:  Mel Odom
Překlad: Jan Netolička
Obálka:  Blur Studio