Druhý díl dobrodružné série Spirit Animals s názvem Skrytá hrozba sliboval plno akce a napětí. Podařilo se Maggie Stiefvater splnit plán a dát svým čtenářům to, na co se tak těšili?

Jen vyvolený může mít výjimečné vlastnosti.

Naši hrdinové mají před sebou důležitý úkol, který nebude lehké splnit. Aby pomohli zachránit svět před temným Požíračem, tak musí najít mocné amulety Velkých strážců dříve než jeho nohsledi. Od přemožení bojovného berana Araxe jsou naši Padlí už ve svém plném složení – Conor s vlkem Briganem, Mej-lin s pandou Dží, Abeke s leopardicí Urazou a Rolan se sokolnicí Essex. Čtyři děti, které přivolaly zpět k životu legendy, mají důležité poslání. Podaří se jim splnit zadaný úkol a zároveň vzbudit ve svém týmu duch spolupráce?

skrytahrozbaZatímco Zrození hrdinů nás uvádělo poklidným tempem do světa Erdasu, tak Skrytá hrozba už s sebou nese mnohem více akčních scén. Naši hlavní hrdinové se ocitají čím dál častěji v přímém ohrožení vlastního života a přítomnost v boji je prakticky na denním pořádku. Jejich povahy se postupně zocelují a propojení se spirituálními zvířaty se čím dál tím více zesiluje. Je skutečně zajímavé pro čtenáře pozorovat, jak tato proměna probíhá, protože vývoj postav je skvělým důkazem, že autor nad knihou přemýšlí přece jen trochu hlouběji. A ačkoliv je děj druhého dílu stejně předvídatelný jako u první knihy, tak je pěkné vidět, že dětem není podsouván brak bez jakékoliv nenuceného morálního učení.

Podle mého názoru se opět můžete těšit na skvělou četbu pro vaše malé ratolesti, a pokud máte rádi dětskou fantastiku jako já, tak také pro vás. Ačkoliv je kniha krátkého rozsahu, který je pro vybranou věkovou skupinu lepší, tak se splnilo přání všech starších čtenářů tohoto žánru – v málo slovech se objevila spousta věcí, které vás zabaví a navíc se jim daří obsáhnout do jednotného celku vše, co dělá příběh tak skvělým. Ať už vám autorka poskytne bližší informace o jednotlivých hrdinech a jejich vnitřním životě nebo třeba nadhodí problematiku získání ztracené důvěry, tak vás její podání bude bavit.

Jak se dalo očekávat, tak děj je opět předvídatelný, ale zatím mi tato skutečnost vůbec nevadí. I když tuším, co se přibližně stane, stále se najdou momenty, které mě alespoň trochu překvapí. Ostatně závěrečná kapitola Conora a Mej-lin je toho zářivým důkazem. Navíc je vše napsáno tak neskutečně čtivě a hravě, že být dítě, neodtrhnu od knížky oči, dokud ji nedočtu.

Ačkoliv se mi nelíbí, že by se jedenáctileté děti měly pouštět do bojů na život a na smrt, tak beru tento fakt u série s rezervou. Přece jen se jedná o fantasy svět, ve kterém se dá snadno zapomenout, že v reálném životě by se tohle stávat nemělo.

Při čtení Spirit Animals se vážně nedá nudit, každá z kapitol má svůj smysl, který souvisí s příběhem a není zde vůbec nic navíc. Stiefvater zvládla pokračování série s přehledem. Pokračuje i nadále ve skvělém tempu, proto věřím, že i další její kolega nám ve třetím díle poskytne skutečně skvělou zábavu jako doposud.

Vydal: Fragment; 2015
Autor: Maggie Stiefvater
Překlad: Jakub Kalina