Dlouhá staletí mezi námi žili, aniž bychom si uvědomovali jejich existenci. Byli pro nás jen strašidelnými příběhy, vyprávěnými plesnivými bábami za dlouhých nocí ve světle svíček. Jenže teď je všechno jinak. Zemi ovládla mimozemská rasa kartanů a nastolila svůj krutý diktát – a ti, kterých jsme se báli, nás musí zachránit. Jinak by, koneckonců, umřeli hlady. Válka upíři versus mimozemšťané právě vypukla – a ti dobří už dlouho nebyli takhle zlí.

HustejNarez_NEW_FRONTFrantišek Kotleta je dost možná spisovatel, ale také jedna z největších záhad českého fantastického rybníčku. Pod tímto pseudonymem vydal autor (či autorka? Více autorů? Nebo snad nějaký vampýr osobně?) už celou řadu knih, jmenujme například Příliš dlouhou swingers party nebo Perunovu krevBratrstvo krve je prvním dílem z úspěšné trilogie Hustej nářez, která nyní vychází díky nakladatelství Epocha v reedici, mimochodem s úplně novou, stylovou obálkou.

Když v Česku zakřičíš „Upíři!“, ozve se ti „Kulhánek!“ To je stará pravda a ani tentokrát se nechystá výjimka. V Hustém nářezu křičí Kulhánkovo jméno oběti masakrů i hvízdající kulky. To, že není kniha originální, ale ještě neznamená, že je špatná, to ani v nejmenším. Koneckonců, po kuloárech se šeptá, že i sám Mistr hledí na žáka, kterého ovlivnil, s benevolencí.

Hlavním hrdinou knihy je Jan Bezzemek, několik set let starý vampýr, který s Janem Lucemburským dobýval Evropu. Po neshodách se svým klanem, které zavinil příliš živý páně Bezzemkův penis (sexuální touha upíry v tomto světě neopouští, spíš naopak), sloužil v ruském klanu a nakonec si vydobyl zpět svoji pozici. Po tom, co nastane kartanská invaze, se upíři celého světa chtějí spojit a cizáky ze Země vyhnat. Zrada ve vlastních řadách ale způsobí, že většina z nich zemře a do Bezzemkových rukou spadne nezáviděníhodný úkol – obnovit zpět slávu upírstva, porazit kartany a pomstít se. Tohle bude chtít zatraceně hodně olova, na to vemte jed.

Hustej nářez je čirou, neředěnou, syrovou a krvavou akcí, jak ji známe a máme rádi. Počítejte s tím, že se bude řezat, bodat, sekat, ale především střílet. Na řadu samozřejmě přijdou také výbušniny (včetně těch atomových, ale to je poslední spoil, slibuji). Většinu času se bojuje, a když ne, tak se promýšlí, jak nejlépe bojovat příště. A ve zbylých minutách se souloží a hraje Dračí doupě. A ono je to k čertu zábavné!

Jestli je zodpovědný přímý a jednoduchý styl vyprávění, všudypřítomný černý humor nebo fakt, že si kniha na nic nehraje, to nevím. Rozhodně ale jde o jedno z nejzábavnějších „béček“, které v naší krásné, strdím oplývající kotlině vznikly. O moc víc toho vědět nemusíte – pokud vás téma láká, už teď máte nejspíš chuť na Kotletu, a pokud ne, stejně vás nepřesvědčím. Ubrousky na stůl, podává se Hustej nářez!

Autor: František Kotleta
Série: Hustej nářez 1
Vydal: Epocha; 2015