Málokdo z fanoušků klasické fantasy by neznal Zaklínače od polského spisovatele Andrzeje Sapkowského, který je považován za jednoho z nejlepších spisovatelů slovanské fantastiky. Tento legendární příběh o zaklínači Geraltovi z Rivie je dostupný nejenom ve formě klasických knih, ale také byly na jeho motivy vytvořeny úspěšné počítačové hry, méně oceňovaný polský film a seriál, a nyní se čeští fanoušci dočkali také vynikajícího zpracování v podobě audioknih.

Zaklínač, Bílý vlk, Řezník z Blavikenu, vědmák, Geralt nebo snad mutant? Ať už znáte našeho zaklínače pod jakýmkoliv označením, tak zajisté víte, že jeho posláním je zbavovat lidský rod za odpovídající odměnu nejrůznějších prapodivných nebo mystických tvorů. Má za sebou již pěknou řádku poražených nepřátel, kterými byli trollové, strigy nebo třeba kikimory. Ale jeho souboje nejsou pouze s nimi – mnozí lidé jej berou za stejné monstrum, avšak Geralt je nezlomný a svůj boj nikdy nevzdá!

Sapkowski si v Zaklínač I. Poslední přání skvěle pohrál s motivy jiných pohádek a přetvořil je do temnější a fantasknější podoby. Je nutné uznat, že tento způsob tvorby byl skvělou volbou, protože z obecně známého se autorovi podařilo vytvořit něco docela nového. Čtenář či posluchač se díky tomu cítí v příběhu o něco méně ztracený a rychleji se mu podaří aklimatizovat v tomto rozsáhlém fantasy světě.

Jako první přichází v recenzi na MFantasy Zaklínač I. Poslední přání, audiokniha obsahující všech šest povídek z první povídkové knihy. Vy se můžete pohodlně usadit, položit do postele nebo nasadit sluchátka a jít ven, protože vás čeká jedenáct hodin a třicet dva minut plných akce, zábavy a vskutku silných dramat, které vás nenechají klidnými – alespoň teda ve vaší mysli. Každá z povídek je rozdělena do kratších i delších úseků, takže pro posluchače je v mnohem přijatelnější formě. Můžete začít slavit, protože už nebude žádné zdlouhavé hledání, kde jste to naposledy skončili!

zaklinac1-audiokniha1

Je libo divadelní představení, které okem nevidíte, ale pouze slyšíte? V tom případě jste zvolili Zaklínače správně, protože za hudebního doprovodu Petra Hanzlíka a dalších skvělých zvukových efektů se dočkáte mnohahodinového potěšení, na jehož konci si budete říkat: To bylo všechno? Chci více! Roli vypravěče v audioknize skvěle zastal Jiří Plachý, jehož výtečná interpretace vás donutí, abyste nebyli pouze netečnými posluchači, ale přiměje vás příběh Geralta prožívat společně s ním. Jako velice pozitivní vnímám skutečnost, že kniha nebyla pouze suše předčítána, ale byla vskutku bravurně dramatizována zkušenými herci. Každá z postav získala svého, který zvládl svou roli s naprostým přehledem, a to bez výjimky. Postavu Geralta mistrně zahrál Jiří Dvořák, jehož tajemný a klidný hlas byl pro našeho zaklínače jako stvořený. V dalších rolích se objevila například Veronika Bajerová, která svým hlasem představovala Nenneke a kupříkladu Marigolda, přítele Geralta, se ujal s přehledem Jakub Saic.

Mnohdy se mi stává, že jednotlivým protagonistům jsou přiřazeny pro mě nevhodné hlasy. Ale v Posledním přání byly naprosto skvěle vybrané. Kdybych měla najít jakékoliv negativum, nenajdu ho. Byla jsem naprosto spokojena a těším se na pokračování. Doufám, že bude projev Martina Fingera v Bouřkové sezóně stejně poutavý, jako byl od Jiřího Plachého, Jiřího Dvořáka a dalších.

Mnoho čtenářů říká, že právě tato povídková kniha je ve své klasické podobě méně záživná než ostatní příběhy s Geraltem. Pokud patříte mezi ně, tak mohu vřele doporučit audio verzi. V ní se zajisté nudit vůbec nebudete.

Za poskytnutí audioknihy děkujeme AUDIOTEKA.CZ!

audiotekaCZ-copy

Název: Zaklínač I. Poslední přání – komplet