Svět Marvelu se zdá být velkým, ale po Ant-Manovi se ještě o nějaký ten kousek větší. Zápletka je celkem jednoduchá a znovu jde o záchranu světa. Elektrotechnik Scott Lang (Paul Rudd) se díky svým metodám a ochotou pomáhat lidem dostane do vězení, zde si odsedí své a je puštěn na svobodu. Jenže kolotoč událostí se opakuje a z Langa je kriminálník. Po jedné loupeži si ho vyhledá Hank Pym (Michael Douglas), vědec, který pracoval také pro vládní organizaci S.H.I.E.L.D. pod jménem Ant-Man. Hrdina, který se dokáže díky speciálním chemikálii změnšit a znásobit svoji sílu a ovládat také svoji myslí mravence. Hank Pym a jeho dcera Hope van Dyne (Evangeline Lilly) se tedy snaží z Langa udělat hrdinu, který jim pomůže zastavit bývalého učně Hanka Darrena Crosse (Corey Stoll), který se snaží prodat zdokonalenou verzi Ant.Manova obleku vojenským silám. Je tedy na Langovi, aby se stal hrdinou a zabránil Crossovi v jeho obchodu. Navíc by tím udělal i dojem na svoji dcerku Cassie.

5589e0b2e730b

Děj filmu se odehrává v průběhu a po Avengers: Age of Ultron, fanoušky určitě potěší malé cameo jednoho známého hrdiny. Jedná se navíc o poslední film Fáze II.

Ant-Man je primárně komedie a je to znát. Vtipné scénky jsou tu nestuále a jak je u Marvelu standart, nic se tu nebere tak vážně jako třeba u konkurence DC. Proto byl i výbornou volbu režisér komedií Peyton Reed. Film je neskutečně hravý, komediální prvek splňuje na 100%, akce je nápaditá, stylová a neskutečně hravá zejména při zmenšování a zvětšování Ant-Mana. Při soubojích to má ten pravý efekt a přehlednost akce. CGI animace je plně v pořádku, tady to i jinak nešlo. Koordinace s mravenci též potěší a jsou skvělým doplňkem malého hrdiny. Malinko zamrzí, že hlavní padouch není výrazný jak by mohl být a Marvel si znovu vybírá slabší chvilku u tohoto postu. Druhou slabinou filmu je střed, tak trochu poklesne tempo, ale naštěstí závěr znovu velkolepě malý!

556cce2b639ce

K hercům, Paul Rudd ten talent komedianta má v sobě, jeho výrazy a vtípky neomrzí a baví. Douglas, který když je na scéně tak si prostor bere čistě pro sebe a jako mentor nezklamává. Skvělým a krásným doplňkem je sympatická Evangeline Lilly, které tyhle role sednou a nebojí se ani nakopat zadek opačnému pohlaví. Samotnou kapitolou je pak padouch Corey Stoll, jak jsem psal výše má sice své plány a dokáže být tvrdý, ale bohužel nějak to nestačí a ani moc mu fandit nejde. Zmínit ještě musím Michaela Peñu, který je kamarádem hlavního hrdiny a celý film se stará s přehledem o zábavu, která mu s jeho přízvukem jde jak po másle.

Ant-Man skvěle zapadá do MCU a po nepovedených Avengers: Age of Ultron tu je snímek, který má svůj rukopis, dokáže překvapit a pobavit. Ano, je to stále Marvel style, ale přeci jen tu trochu ten Edgar Wright je vidět. Navíc konečně potitulkové scény stojí za to. První nám někoho představuje a druhá odkazuje od budoucna.

Hodnocení: 85%