Přišlo období Míjení – posledního spádu Vláken na Pern Krkavice, která je za ničivé katastrofy odpovědná, byla odsunuta na neškodnou dráhu. Technické vymoženosti na Pernu pomalu mění způsoby života a drakeni, jezdci na dracích a ochránci Pernu, si musí najít nové místo ve světě, který už je jako ochránce před Vlákny nepotřebuje. Mezi ně patří i dva mladí jezdci F´lessan, jezdec na bronzovém Golanthovi a Tai, jezdkyně na zelené Zaranth. Na obloze nad Pernem se však objevilo nové nebezpečí, které by mohlo vše zdevastovat. Draci a jezdci opět povstávají.

„Každé dítě se touží stát Dračím jezdcem.
Ale koho si vybere drak?“

Obloha_nad_Pernem_webAnne McCaffrey byla americká spisovatelka sci-fi a fantasy románů a povídek. Studovala slovanské jazyky a literaturu na Radcliffově univerzitě a později také operní zpěv a režii. Jejím prvním románem byl Restoree. Roku 1968 vydala Weyr Search, který se stal úvodem úspěšné sérii Drakeni z Pernu. Za ni získala jako první žena ve fikci literární ceny Hugo a Nebula. Roku 2005 byla oceněna Grand Master Award za celoživotní dílo.

Obloha nad Pernem je šestou knihou ze série Drakeni z Pernu a krásně uzavírá celou sérii, která obsahuje celkem šest knih: Dračí let, Dračí skok, Bílý drak, Všechny pernské weyry, Pernští delfíni a Obloha nad Pernem. Dala by se označit za smíšeninu Tolkienova Pána prstenů a Paoliniho Odkazu dračích jezdců, avšak s přidáním sci-fi prvků. Pern je smyšlená planeta, na které žijí lidé společně s draky, kteří jsou využíváni k obraně tohoto světa. McCaffreyová k jeho vytvoření využila poznatky získané od odborníků z řad astronomů, geografů, oceánografů a dalších specialistů. Autorka dokonce zavedla vlastní pernskou fyziku, kterou jí pomohl vytvořit doktor Jack Cohen z Warwické univerzity.

Samotný příběh se postupně lehce rozvíjí a zápletky se kousek po kousku odkrývají. Kromě hrozícího nebezpečí a snahy hlavních protagonistů o záchranu světa, se setkáváme i s romantickými a dokonce milostnými scénami. Avšak nejedná se o dětem nepřístupné akty. McCaffreyová zde nádherně popsala námluvy draků. Tuto scénu bych dokonce označila jako za nejkrásnější z celé knihy.

„S křídly propletenými a zabírajícími ve stejném rytmu letěli dál.
Byl chytřejší, než si myslela, letěli téměř horizontálně,
takže mohl jejich slast protahovat dlouho a dlouho.“

Velice mě také zaujalo cestování mezičasy a v mezimezí. Drakeni (jezdci na dracích) jsou schopni pohybovat se nejenom napříč časem, ale také prostorem. V knihách, které jsem doposud četla, byl vždy za tímto cestování stroj a v sérii Drakeni z Pernu jsou toho schopni samotní draci, což mi přijde skvělé.

Menší potíž by při čtení mohly způsobit odborné výrazy, kterých se v tomto díle objevuje celkem dost, takže bych Oblohu nad Pernem doporučila spíše zkušenějším čtenářům. Také rozsahově je velmi obsáhlá, protože její délka je skoro pět set stran. Avšak celkově je tato kniha, i přes ony odborné výrazy, spíše odpočinkovou záležitostí, která skvěle uzavírá celou sérii.

Vydal: Triton; 2014
Autorka: Ann McCaffrey
EAN: 9788073877361