Douglas Adams byl anglický spisovatel, dramatik humoristických rozhlasových pořadů a hudebník, který proslul knižní sérií Stopařův průvodce Galaxií. Tato pětidílná série, které se v tištěné podobě vydalo přes patnáct milionů výtisků, byla nejprve uvedena v rádiu a posléze přepracována do podoby televizního a komiksového seriálu, počítačové hry a celovečerního filmu. Knihy se dočkaly také divadelního zpracování v několika provedeních.

stopar-audio1Komplikovaný a originální příběh začíná zničením Země, která musí udělat místo nové galaktické dálnici. Hlavní hrdina příběhu je docela obyčejný, ale sympatický pozemšťan jménem Arthur Dent, který má to štěstí, že s pomocí svého přítele Forda Prefecta, údajně nezaměstnaného herce, z něhož se vyklube mimozemšťan, stopne kosmickou loď, a tak se mu podaří uniknout z místa blížící se katastrofy.

Jako věrný fanoušek série Stopařův průvodce Galaxií nemůžu odolat ničím, co má se samotnými knihami alespoň něco společného. Když se mi teda naskytla možnost zrecenzovat audioknihu této populární série, nemohla jsem odmítnout. Douglase Adamse zná snad každý fanoušek sci-fi knih, a i přestože už není mezi námi, jedná se o jednoho z mých nejoblíbenějších britských spisovatelů. Vytvořil nejenom velice poutavý a originální svět, ale taky ho dokázal protkat geniálním humorem, který nikde jinde snad nenajdete.

Stopařův průvodce Galaxií je jednou z knižních sérií, která s vámi zůstane po dlouhou řádku let. Jedná se o dílo, které si dělá legraci prakticky ze všeho a má velice sympatické, ale podivné hrdiny, kteří zažívají neuvěřitelná dobrodružství.

Příběh je sice pořád stejný, ale zážitek je díky poutavému vyprávění Vojtěcha Dyka mnohonásobně silnější. Během poslechu jsem neměla pocit, že se příběh zbytečně táhnul. Právě naopak. Dyk má příjemný hlas, který vás hned od první kapitoly vtáhne do děje a donutí vás se cítit provinile, když se od poslechu musíte na chvíli odtrhnout a vrátit se zpátky do skutečného světa.

Při vtipných momentech jsem měla na veřejnosti problém udržet si vážnou tvář. Nepopadala jsem se sice za břicho smíchy, ale občas jsem se přistihla, jak jej potlačuji. Avšak pro někoho může Dyk znít po delším poslechu trochu monotónně, avšak já jsem se i přesto stále bavila. Dyk odvedl velice dobrou práci.

Ať už posloucháte myšlenkové pochody padající velryby či květináče petúnií nebo Vogonskou poezii, jedná se o dílo, které humorem rozhodně nešetří.

Pokud jste fanouškem knižní série, je audiokniha téměř nezbytností do vaší sbírky. A v případě, že vám při čtení knihy naopak něco chybělo, možná byste měli dát šanci právě audioknize. Může být pro vás totiž tou chybějící třešničkou na pomyslném dortu. Co se týče samotné knihy, za sebe ji nemohu dostatečně vynachválit. Opravdu se jedná o něco výjimečného a v audio podobě neztratila nic na své skvělosti. Jestli jste tedy ještě neměli možnost si přečíst nebo poslechnout Stopařova průvodce Galaxií, doporučuji to co nejrychleji napravit!

Za poskytnutí audioknihy děkujeme AUDIOTEKA.CZ!

audiotekaCZ-copy

Název: Stopařův průvodce galaxií