Renesanční Evropa. Maurský vládce Granady posílá jako výkupné za svou krásnou dceru tři otroky. Mezi nimi je i mladá dívka Awa, která se nedobrovolně stává učednicí nekromanta. Vybavena magií a lesbickými sklony se snaží z učení uprchnout a zlomit osudovou kletbu. Na útěku poznává Manuela – malíře, který si vydělává jako žoldák. Nicméně Awa má ještě další problémy. V patách má inkvizici, mstivou milenku a mrtvé i nemrtvé.

Jesse Bullington se narodil v americké Pennsylvánii, kde trávil dětství čtením knih a touláním po lese. Poté, co strávil rok v Nizozemsku, se vrátil do USA a vystudoval americkou literaturu a historii. Zvláště si pak oblíbil evropský středověk, podle kterého zpracovává bizarní, temná a fantaskní témata, založená na historických reáliích.

„Postavy jako živé – dokonce i ty mrtvé.“

The British Fantasy Society Journal

Obcování se smrtí [3D]Samotný název Obcování se smrtí jsem v začátku brala spíše jako metaforu. Obrázek kostlivce, který líbá mladou dívku a sahá jí mezi intimní partie, má však napovědět, že tomu tak není. Kniha plná nekrofilních (tedy pokud se takto dá nazvat sex s oživlými mrtvými) a homosexuálních scén, nutno dodat že velice pečlivě popsaných, nemusí být to pravé ořechové pro každého čtenáře. Ovšem o tom se již zmiňuje varování na zadní straně, které upozorňuje, že toto dílo je určeno pro čtenáře starší patnácti let a není vhodné pro slabší povahy.

Kniha mi přijde spíše jako zkouška, co všechno je schopen čtenář snést. A to nemluvím pouze o výše zmíněných erotických scénách. Díl oplývá i krutými a krvavými scénami. Konec konců – středověk krutý byl a autor tomu jen dodal švih.

Nicméně je kniha plná i humoru. I když černého. Hlavní hrdiny zkrátka baví vtipkovat i ve vážných scénách, přestože vědí, že to pro ně nemusí dopadnout dobře. Autor se dokonce nebojí být ani rasistický. Awa, Maurka, je často nazývaná černou hubou a ve vykřičených domech si kvůli barvě své pleti nemůže ani najmout prostitutku, která by uspokojila její potřeby. Celkově je Awa zajímavou postavou. Z pozice otrokyně se dostane až do učednictví nekromanta, kde se naučí povolávat mrtvé zpět k životu. A aby toho nebylo málo, do jedné mrtvé se zamiluje. Nicméně její nemrtvá milenka tak šťastná není…

Další výraznou postavou v tomto příběhu je Niklaus Manuel Deutsch. Manuel je malíř, avšak jeho obrazy mu peníze nevynášejí, a tak je nucen pronajímat se jako žoldák. A to více je tato postava zajímavá, protože doopravdy existovala. Manuel byl pravým renesančním malířem. Samozřejmě autor si jeho charakter upravil podle svého, nicméně právě od něj pochází obrázek z úvodní strany knihy – dívka a kostlivec.

Celkově vzato mě tento příběh zaujal. Osudy postav – šťastné i ty tragické, byly výborně vymyšleny a zpracovány. Nejedná se pouze o pornografický román, hlavní hrdinové mají své cíle a touhy, kterých se snaží dosáhnout. A i přes nepřízeň osudu se snaží vytrvat. I když jedním z vašich snů může být například založení veřejného domu. Takže pokud se odhodláte toto dílo přečíst, věřím, že tohoto rozhodnutí nebudete litovat.

Vydal: Gorgona; 2014
Autor: Jesse Bullington
EAN: 9788088 029113