Už není jen London calling. Už i v dalších městech světa se otevřely pekelné brány a z nich se vyhrnuly zástupy démonů, aby zabíjely, ničily a přetvářely zemi k obrazu svému. Seůhaůy zbraně konvenční i ty hromadného ničení a tajemní ochránci lidstva se stáhli do podzemí, kde si lížou rány utržené v prvních dnech invaze.

hellgate2Druhý díl série podle počítačové hry Hellgate: London, jménem Goetia nenavazuje na první díl okamžitě, ale vyprávění začíná až čtyři roky po událostech, popsaných v první knize. Simon Cross, templář-odpadlík, který odmítal jen nečinně přihlížet zabíjení, si vytvořil vlastní skupinu a základnu. S ní se pouští do beznadějných bojů, s cílem zachránit poslední zbytky přeživších. To Warren, muž, jenž se spřáhl s démonem, pokračuje v objevování svých sil a schopností. Snaží se ale také najít cestu, jak se zbavit nadvlády démona, který ho ovládá přes svou ruku. Za poslední roky se už naučil mnohému, ale jak se zdá, časy se mění. Démoni pokračují v očistě Země od lidského plémě a mezi jednotlivými osobnostmi pekla to začíná skřípat. Ale objevuje se zmínka o knize jménem Goetia, v které jsou pravá jména démonů, umožňující je ovládat. I když pochybnosti o moci knihy zůstávají, honba, která se po ní strhne, je krvavá.

Jak už bylo napsáno výše, druhý díl se vrací do démony okupovaného Londýna po čtyřech letech od událostí, které byly popsány v knize Exodus. Přestože Londýnu stále vládnou démoni, v troskách města přežívají lidé a jak se zdá, tak templáři nejsou jedinou skupinou, která nápor pekla přežila a je schopna se jim postavit.

Jsou zde další brány, které se otevřely všude po světě, a to znamená jedno – Londýn a jeho obyvatelé zůstali na celou věc sami. Už se nemůžou spolehnout na pomoc zvenčí. Útok démonů navíc lidi nesemknul. Více než proti démonům je tak třeba si krýt záda proti lidským spolubojovníkům. Beznaděj okořeněná kapkou klaustrofobie se táhne celým druhým dílem s veškerou svou brutalitou.

Goetia trpí typickou nemocí druhého dílu v trilogiích. Svět byl představen, karty rozdány, děj se posouvá vpřed, ale nic se vlastně nevyřeší. Autor se s tím ale vypořádává velmi dobře. Čtivost knize nechybí a atmosférický, zajímavý svět pohltí spolehlivě jako v díle prvním. I když knihu po přečtení zavřete s pocitem, že se vlastně nic pořádně nestalo, zůstane vám zvědavost, jak tohle všechno dopadne. Jinými slovy, jste připraveni na díl závěrečný. A jestli bude autor pokračovat ve stejném duchu, tak se máme rozhodně na co těšit.

Název: Goetia (Hellgate London II.)
Autor: Mel Odom
Překlad: Jan Netolička