„Trestem za povolání mrtvých zpět na zemi je smrt, jestliže vyvolaný duch nezabije toho, kdo ho vyvolal, budiž zajištěn vůlí Církve.“
Kniha Pravdy, Zákony, odstavec 3

Před Chess, která pracuje pro Církev Skutečné Pravdy jako vymítačka duchů, nyní stojí těžký úkol – musí najít a zlikvidovat ducha, který zabíjí mladé prostitutky a krade jejich oční bulvy. I když Chess nevěří, že za vraždami stojí duch, snaží se případ vyřešit.  Avšak zločiny pomalu získávají nečekaný obrat. Nicméně problémy s podsvětím nejsou to jediné, čím se trápí, jelikož si oblíbila hned dva muže a nelze si jen tak jednoduše mezi nimi vybrat. Navíc když jsou oba tak dokonalí sexuální partneři.

Stacia Kane je americká spisovatelka, která se zaměřuje zejména na žánr urban fantasy a horor. Celkově napsala již tři série, například démoskou trilogii The Megan Chase series. V České republice zatím vyšly u nakladatelství Fantom Print dvě její knihy, a to Smrtící duchové a Oči mrtvých, které jsou obě ze série Downside. Třetí a zároveň závěrečná kniha této série vyjde v Česku pod názvem Město duchů.

oci-mrtvychCelkově jsou Oči mrtvých daleko zajímavější než Smrtící duchové, a to hlavně díky detektivním prvkům, které dodávají ději tu správnou eleganci. Chess – nyní v roli vyšetřovatelky – musí najít a zlikvidovat údajného ducha, jenž ohrožuje místní prostitutky. K tomu musí vyřešit i další případ smrti jedné celebrity, která byla také prý zabita duchem. Nutno zmínit, že rozuzlení všech vražd je velmi překvapivé, nicméně prozrazovat jej nebudu.

Ani tentokrát příběh nebyl ochuzen o sex, drogy a násilí. Opět detailně popsané sexuální scény, které se neodehrávaly pouze v posteli, ale například i v autě či u zmrzlé hřbitovní zdi, čtenáře neochudí o jediný detail. Krvavých scén zde bylo také více než dost – zvláště se mi vryla do paměti ona nechutnost, kdy Chess najde v autě na sedadle od spolujezdce pár očních bulev, které byly vytrženy jedné z obětí.

V knize se objevila postava, které jsem se musela opravdu hodně smát. Kdykoliv přišla řeč na jednoho pasáka jménem Šukna, pod kterým pracovaly ony zabité prostitutky, culila jsem se jako malé dítě. Už jenom jeho jméno je k smíchu, natož když se ke všemu živí jak pasák. Upřímně by mě zajímalo, jaké jméno má v originálu v angličtině.

Chess se od prvního dílu trochu změnila. I když je to pořád potetovaná čarodějka, která je závislá na drogách, tak nyní dala více prostoru svým citům. Možná to bylo až příliš mnoho, jelikož nyní má u sebe dva muže – Lexe a Postracha. Oba jsou silní, milí, chytří a pohlední. A není si jistá, ke komu jí to táhne více. Tak pro jistotu spí s oběma, aniž by to vždycky ten druhý tušil.

Na třetí a závěrečný díl této série s názvem Město duchů si budeme muset chvíli počkat, jelikož ještě v České republice nevyšel. Avšak vzhledem k dvěma jeho předchozím dílům se určitě můžeme znovu těšit na spoustu krve a sexu. A třeba se konečně Chess rozhodne, kterého z mužů si vybere. Bude to Postrach anebo Lex?

Vydal: FANTOM Print; 2014
Autorka Stacia Kane
Překladatelka: Leona Malčíková