Již stovky let na Zemi nikdo nevkročil – až do teď. Od přistání stovky odsouzenců uplynulo již dvacet jedna dní. Jsou to jediní lidé, kteří žijí na planetě… nebo si to alespoň myslí. Tváří v tvář neznámému nepříteli se Wells pokouší udržet skupinu pohromadě. Clarke se zatím snaží odhalit tajemství údajně opuštěné planety a pomoci Bellamymu najít jeho sestru – bez ohledu na možné následky. A na vesmírné stanici musí Glass podstoupit nemyslitelnou volbu mezi životní láskou a životem samotným. V tomto vzrušujícím pokračování knihy Prvních 100 autorka odhaluje neuvěřitelná tajemství, zpochybňuje všechny základní jistoty a testuje pevnost lidských vztahů. A jestliže chce sto odsouzenců přežít, musí si uvědomit, že existuje jen jediné řešení – zapomenout na všechny spory a spolupracovat.

Kass Morganová v minulosti studovala literaturu na Brownu a Oxfordu, nyní žije v Brooklynu. Pokud nevysedává ve své oblíbené kavárně, pracuje na pokračování své knižní série Prvních 100, jejíž debut se stal předlohou ke stejnojmennému americkému seriálu.

Kdybych napsala, že jsem knihu 21. den začala číst bez jakýchkoliv předsudků, lhala bych. První díl Prvních 100 na mne neudělal velký dojem, proto jsem doufala, že jeho pokračování bude daleko zábavnější a mé veškeré obavy tak zmizí. Druhá kniha sice nesplnila všechna má očekávání, s čistým srdcem však můžu prohlásit, že Morganové se podařilo napsat uspokojivé pokračování své knižní série.

21denTo, že autorka píše velice čtivě, jsem již zmiňovala ve své předešlé recenzi. Největším plusem a mou nejoblíbenější částí tohoto dílu se však staly střípky informací z minulosti, které nám Morganová opatrně servírovala během samotného vyprávění příběhu. Čtenář měl možnost se tak dozvědět, co způsobilo třetí světovou válku, která následně vedla k vypuštění radiace, což donutilo lidstvo z vesmíru učinit svůj domov. Jenže ne vše, co se naučily hlavní postavy ve školních lavicích, byla pravda a nyní musí čelit něčemu neznámému. Nejsou totiž na planetě Zemi sami.

Co mě přivádělo do rozpaků nejvíce, bylo nelogické chování postav. Často jsem měla pocit, že si vůbec neuvědomovaly, jaké nebezpečí je může čekat hluboko v lesích. Jedním z nich byl Wells. Autorka se sice snažila vytvořit sympatického hrdinu s dobrým srdcem, který nechce nic jiného než spolupráci, Wells ovšem více působil jako naivní kluk, který nevěděl, co dělá. U Glass jsem se naopak přesvědčila, že je tou správnou hrdinkou. Není dokonalá, má své chyby, ale dělá vše pro to, aby zachránila ty, na které jí záleží. Na kosmické lodi se začíná schylovat k nejhoršímu, a ona je pevně rozhodnutá se postavit čelem všem problémům. Co se týče Bellamyho a Clarke, jejich vztah mi nepřišel ničím výjimečný, což mě velice zklamalo. Televizní zpracování si s osudem této dvojice šikovně pohrává, mezitím co v knize se nejedná o nic jiného než o románek dvou delikventů.

Co nám čeká v třetím a závěrečném díle této trilogie? Nechme se překvapit. Druhá kniha nám přinesla velmi slibný a napínavý konec. Snad její pokračování ukončí tuhle vesmírnou sérii tak, aby uspokojila všechny její věrné čtenáře i ty, kteří v ní našli příjemné oddychové čtení.

Vydal: CooBoo; 2014
Autorka: Kass Morganová
Překladatelka: Ivana Svobodová