Patnáctiletá Amy má problémy s rodiči a příliš si sama sebe neváží. Ale když se jí naskytne možnost získat autogram od jejího oblíbeného zpěváka Matta M, neváhá. Chopí se šance a svou nesmělost překoná. Avšak její idol se ukáže jako arogantní a nevychovaný a Amy je velice zklamaná. Na druhý den se dozví, že Matt měl automobilovou nehodu a nyní je v komatu. A aby se mohl vrátit mezi živé, musí své činy nějak odčinit… Zjeví se Amy jako anděl s černými křídly, protože ona – jako poslední osoba, se kterou mluvil – s ním dokáže jako jediná komunikovat.

Thomas Brezina se narodil ve Vídni a v současné době je považován za jednoho z nejlepších autorů literatury pro mládež. Jeho díla vyšla ve více než třiceti jazycích a pravidelně obsazují první příčky nejprodávanějších knih. Spisovatel nyní žije v Londýně, kde čerpá inspiraci pro své romány. Tam také vznikla kniha Dotek anděla.

dotekKniha má dvě dějové linky. První popisuje příběh z pohledu Amy a druhá zase z pohledu Matta. Autorovo rozhodnutí, že bude dílo vypadat právě takhle, velice chválím, jelikož tímto způsobem můžeme blíže poznat nejen osobnost obou hlavních hrdinů, ale také nám pomůže pochopit jejich život a jednání. A právě tento autorů tah umožnil, aby byl příběh více poutavý a my jej viděli i z jiné stránky, než pouze z Amyini. I když ta sama osobě byla velice zajímavá, jelikož jsou zde krásně zachyceny její emoce a psychický vývoj, kdy se z uzavřené školačky, stává sebevědomá mladá dívka

Ve srovnání s Kočičím genem (dalším dílem Breziny) je Dotek anděla příběhem méně temným a tajemným, ale svůj půvab si zachoval. Amy, mladá zachránkyně, která je ochotna pomoci přátelům v nouzi, musí nyní zachránit jejího idola, který ji jako anděl s černými křídly oslovil. Avšak není to tak jednoduché a do cesty se jí připletou problémy z osobního života a sama si není jistá, zda Mattovi opravdu chce pomoci. Takže pokud je vám bližší romantická literatura, sáhněte raději po Doteku anděla.

Dobře popsán je i psychický vývoj obou hlavních hrdinů. Například Amy, byť jenom pro autogram svého idolu, je schopna vyklouznout ze své ulity a odvážně se vrhnout do dobrodružství. Což pro introvertní, dospívající dívku, která má zároveň problémy s rodiči, není zrovna lehké. Co se Matta týče, jeho postavu jsem zprvu neměla příliš v lásce, avšak už jen jeho snaha o nápravu mi pomohla tuto nechuť potlačit.

Bohužel i tato kniha měla pro mě jedno negativum. Některé pasáže se neuvěřitelně táhly. Jsem zastáncem dynamického vývoje příběhu, a tak mi chvílemi dalo zabrat, abych udržela u knihy myšlenky.

Samotné dílo mi hodně připomnělo mé čtenářské začátky. Jako i mnoho dalších dívek jsem i já začínala na příbězích podobného typu, avšak i po všech těch letech, kdy jsem na tento žánr neměla tu správnou „chuť“, jsem si na něj ráda tímto způsobem zavzpomínala. Kniha však nemusí být určena pouze pro dospívající čtenáře. Mohla bych se dokonce vsadit, že i leckterý dospělý by si Dotek anděla oblíbil. Nikdy totiž není na škodu vzpomenout si na staré časy, kdy ještě chodili na školu, zažívali první lásky a randění a mnohdy ani netušili, kam je život zavede.

Vydal: Fragment; 2014
Autor: Thomas Brezina
EAN: 9788025322840