Jsou záhadní, přitažliví a nebezpeční… Kambioni. Sedmnáctiletá Samara pracuje v knihkupectví, aby si vydělala na své první auto. Spolu s ní tam pracuje Caleb, okouzlující a tajemný mladík, jehož uhrančivý pohled nenechá klidnou téměř žádnou ženu. Samara je ale jediná, která cítí, že za jeho neodolatelným úsměvem se skrývá nebezpečí. Tajemství, které Caleba obklopuje, přivádí Samaru do světa Kambionů, ve kterém je přitažlivost a atraktivita podmínkou pro přežití. Když se kolem začnou dít děsivé věci a ohrožovat její blízké, musí Samara riskovat a učinit rozhodnutí, které možná změní její život. Navždy.

Jaime Reed se narodila ve Williamsburgu a od svých dvanácti let se chtěla stát módní návrhářkou. V sedmnácti letech se rozhodla studovat na režiséra. Po několika letech, když našla své staré zápisky ze střední školy, si však uvědomila, že její pravou vášní je psaní. Nyní žije ve Virginii společně se svou rodinou a je autorkou knih pro mladistvé.

osudUž je to pár let, co jsem naposledy četla knihu, která by nezahrnovala alternativní verzi našeho světa či charismatickou hrdinku, které nedělá problém někomu nakopat zadek. Proto jsem se s chutí a vědomím, že je čas si udělat pauzu od fantasy knížek, pustila do Osudové přitažlivosti. A rozhodně jsem nebyla zklamaná. Znovu jsem se ocitla ve světě, který mi nabídl sice naivní pohled na romantický vztah dvou teenagerů, ovšem dokázal to udělat tak, že jsem si ho náramně užila.

Osudová přitažlivost je další typickou paranormální romancí, ve které se neobyčejný kluk zamiluje do tuctové dívky, hlavní hrdinky příběhu. I přestože knih na toto téma existuje víc než dost, tento příběh nabízí zajímavé postavy, které ho svým smyslem pro humor obohacují a posouvají na vyšší úroveň. Vlkodlaci a upíři už dávno vyšli z módy, nastupují tedy Kambioni!

Kniha nemá složitý děj a postrádá pořádnou akci, Reed však dokázala z tuctového příběhu vytvořit zajímavé dobrodružství, při jehož čtení se nebudete nudit. Hlavní hrdinové jsou sympatičtí, jejich začínající láska vám přivede úsměv na tvář nejen jednou a tajemná atmosféra všemu přidá na dramatičnosti.

Především překvapivý konec si u mě vyžádal veliký obdiv. Jeho originalita mě zaskočila a zároveň navnadila na nadcházející díl. Sama sebe bych považovala za čtenáře, který snadno odhalí většinu nápověd a náznaků v průběhu knížky a tak i jeho konec. První díl Kroniky Kambionů mě nechal tápat do poslední stránky.

Reed dokázala, že i z obyčejného nápadu lze vytvořit příjemný a oddychový příběh. Osudovou přitažlivost bych nedoporučila pouze patnáctiletým slečnám, ale i čtenářům, kteří dokáží ocenit chytré paranormální romance okořeněné špetkou humoru.

Vydal: Fragment; 2014
Autorka: Jaime Reed
EAN: 9788025320341