Vítejte v zemi zvané Polokontinent. Je to místo plné nebezpečí a nástrah, kde si i odvážní bojovníci musí hlídat záda kvůli krvelačným příšerám, které tuto zemi obydlují spolu s lidmi. Rosamunda – chlapec s dívčím jménem – vyrůstá v sirotčinci. Kvůli jeho jménu je častým terčem posměchu ostatních dětí. Avšak má velký sen, stát se námořníkem a proplout svět. Bohužel byl vybrán pro zcela jiné povolání. Stane se císařským lampářem, a proto se také vydává na cestu do Železné bašty, kde podstoupí výcvik. Během putování poznává Evropu, věhlasnou bojovnici, která nedávno při boji ztratila svého pomocníka. Rozhodne se Rosamunda pro své poslání coby lampář, nebo se stane Evropiiným novým pomocníkem?

„Je málo tak živě napsaných a důmyslných příběhů jako Nalezenec. Cornish nám přináší něco úžasného a nového. Těším se, že mi jeho další nádherné knihy budou dělat radost ještě spousty let.“
Sean Williams

D. M. Cornish je australský spisovatel a ilustrátor. Svou první knihu Útok na Mars napsal již v jedenácti letech. Jeho velkou inspirací byli J. R. R. Tolkien a C. S. Lewis. Právě oni jej přesvědčili, že existují i jiné světy a právě tito spisovatelé od nich měli klíč. Studoval ilustraci na univerzitě v Jižní Austrálii. V roce 2003 se setkal s vydavatelem, který pomohl Polokontinentu ožít.

sys.phpKdyž jsem knihu poprvé otevřela, nevěřila jsem vlastním očím. Po dlouhé době viděla ilustrovanou knihu! Portréty postav, jež se v knize vyskytují, mapy, které dokonale popisují zemi Polokontinent, nákresy válečných lodí, výzbroj a výstroj navigátora nebo vojáka. To všechno detailně propracované. Avšak to není vše. Také zde najdete slovník a to nejen překladový, ale také výkladový, dále speciální kalendář, užívaný v této zemi spolu se seznam významných snů. A pár dalších úžasných věcí. Autor opravdu strávil nad tímto dílem spoustu času a rozhodně to stálo za to. Není divu, že trilogie Tetování krví je přirovnávána ke světu Středozemě od Tolkiena a Narnii od Lewise.

Samotný děj se přirozeně rozvíjí a má dobré zápletky. Takže jde bez zbytečných složitostí přečíst. Osobně jsem knihu zhltla za jeden večer a nemůžu se dočkat druhého dílu.

Hlavní hrdina Rosamunda je dospívající chlapec, který se touží stát námořníkem. Jeho příběh je však trochu smutný. Vyrůstá v sirotčinci madam Opery, kde je šikanován kvůli svému dívčímu jménu. Navíc se dozví, že jeho sen se rozplynul, protože má zbytek života strávit jako lampář, který každou noc rozsvěcuje a zhasíná světla na ulici. Nicméně jeho odhodlanost toto povolání vykonávat, i když nechce, je úctyhodná.

Další postavou, kterou jsem si velice oblíbila, je fulgarka Evropa – bojovnice s příšerami. Spolu se svým pomocníkem Licuriusem (muž, který má na obličeji dřevěnou krabici) cestují po Polokontinentu a zabíjejí nebezpečné příšery. Zvláštností fulgarů je právě tetování krví, které získávají, když zabijí nějakou zrůdu. Na památku si nechají vytetovat podobiznu zabitého monstra. Evropa je právě jednou z nejlepších bojovnic, které tato země nabízí. I když její osud také není lehký.

Trilogie se dočkala veliké oblíbenosti nejen v České republice, kde právě letos začalo vycházet její druhé vydání, ale také v celém světě. Myslím, že v budoucnu se jistě dočkáme dalších skvělých příběhů, a to nejen ze světa Polokontinentu.

Vydal: Fragment; 2014
Autor: D.M. Cornish
EAN:9788025323038