Pro třicet pět dívek je Selekce životní šancí. Příležitostí k útěku od života, který jim byl stanoven od narození. Být obklopena světem třpytivých šatů a drahocenných šperků, žít v paláci a soutěžit o srdce krásného prince Maxona. Ale pro Americu Singerovou je Selekce noční můrou. Znamená to pro ni otočit se zády ke své tajné lásce Aspenovi, který je o kastu níž než ona. Nechce se jí odejít z domova a vstoupit do nelítostné soutěže o korunu. Ale poté potká prince Maxona. Postupně začne zpochybňovat všechny plány, které si předsevzala – a uvědomí si, že život, o kterém vždycky snila, si už nemůže v porovnání s budoucností představit.

Kiera Cass je americká spisovatelka narozená v Jižní Karolíně. V roce 2009 vydala svou první knihu s názvem Siréna, ta však neměla takový úspěch jako její nadcházející trilogie Selekce, která se stala bestsellerem. V roce 2014 oznámila, že bude v knižní sérii pokračovat s dalšími díly, které se chystá publikovat příští rok.

selekcePokud jste stejní nadšenci do postapokalyptických knih jako já, je důležité vám sdělit, že Selekce nezapadá mezi příběhy, které se soustředí na politiku budoucího světa tak, jak tomu bylo například u Hunger Games od Suzzane Collins. Skutečnost, že se příběh odehrává v budoucnosti, hraje opravdu malou roli. Tato kniha nabízí příjemné oddechové čtení, zaměřené především na romantický život hlavní postavy.

Vztah Americy a prince Maxona je opravdu zvláštní. Byla jsem příjemně překvapena, že autorka vynechala mnoho zamilovaných klišé a vydala se opačnou cestou. Mezi párem to místy opravdu jiskří, ovšem žádná láska na první pohled se nekoná. America stále myslí na svého přítele Aspena, tak se rozhodne uzavřít s princem dohodu. Maxon ji nevyřadí do doby, než mu pomůže najít dívku, která by s ním usedla na trůn. Jenže to není tak snadné, jak se zdá. Většina Maxových obdivovatelek se zajímá spíše o samotnou korunu než o princovo srdce…

Autorka si s myšlenkou této reality-show mohla více pohrát a vytvořit z ní velkou událost. Mrzí mě, že jsme nepoznali více aspektů soutěže. V momentě, kdy America vstoupila do paláce, jí obklopovaly kamery, atmosféra soutěže však výrazně klesla. Důvodem mohlo být pasivní chování hlavní hrdinky, protože America přece nepřijela do paláce soutěžit.

Selekci se mi sice podařilo přečíst za pár hodin, každopádně si nejsem jistá, jestli bych se do čtení pouštěla stejně nadšeně, kdybych knihu na chvíli odložila. Postrádá akci, při které by se vám tajil dech, i komplikovaný příběh, který by vás nechával na vážkách. Obsahuje mnoho hluchých a nezajímavých míst, ale fanoušci milostných trojúhelníků a vtipných scén si však určitě přijdou na své.

Cass vytvořila zajímavý příběh, jehož svět je ovšem popsán poněkud zmateně. I přes všechny nedostatky se mi ale knížka líbila a nemůžu se dočkat na její pokračování.

Vydal: Cooboo; 2014
Autorka: Kiera Cass