Píše se rok 2020 a planetu Zemi již rok ovládají Kartani, bytosti, které přiletěly z vesmíru. Až doposud byla lidem nadřazena rasa upírů, avšak příchod mimozemšťanů vše změnil. Upírům se vláda Kartanů nelíbí a snaží se jich co nejvíce zabít a získat planetu zpět pro sebe. Ovšem ne všichni upíři jsou na straně svého rodu. Hlavní hrdina, několika set letý upír a člen slovanské rodiny, Jan Bezzemek je odhodlaný všechny tyto hnusné stvůry zahubit.

František Kotleta je český spisovatel sci-fi literatury. Avšak o jeho existenci se vedou pochyby. Kotletova matka byla údajně tanečnice a špionka CIA, která zmizela v Brazílii, a otcem by mohl být Michail Gorbačov, kterého svedla při jeho návštěvě Bruntálu. Pár let Kotleta strávil ve vězení, když jej zatkli na oslavě vlastních narozenin, kterou si policie spletla s ilegální oslavou na počest narození Adolfa Hitlera. Tam se také poprvé setkal s dílem Jiřího Kulhánka, které jej přivedlo na spisovatelskou dráhu.

hustejnarezTitul Hustej nářez si kniha opravdu zasloužila. Nejenom že se v každé kapitole strhne krvavý boj, ať už to mezi upíry a Kartany nebo upíry a lidmi, ale také je zde množství nadávek (velmi, velmi sprostých nadávek) a ještě větší množství sexu.

Ještě nikdy jsem nenarazila na knihu podobného rázu. Zpočátku mě trochu děsila, protože autor vulgarismy opravdu nešetřil, což lze poznat hned z první věty: „Tak promluv, zmrde!“ Načež velmi barvitě popsal scénu, kde jeho oběť leží v prasečích sračkách a je zmlácena do polomrtva. O to větší zážitek byl, že jsem dílo poslouchala jako audioknihu. Avšak zvykla jsem si a opravdu nelitovala, že jsem knihu doposlouchala až do konce.

Zprvu se může zdát, že děj není o ničem jiném než o násilí a sexu (a že ho tam je!), nic méně zdání klame. Hlavní hrdina prochází útrapami při ztrátě svých blízkých a je odhodlaný pomstít se za každou cenu. Sám si ve svém několika set letém životě prošel útrapami, ale jak sám popisuje, nikdy nebyl tak na dně jako nyní. Rád zabijí posluhovače Kartanů, ale ještě raději Kartany samotné.

Mimozemští okupanti jsou popsání jako malí tvorové podobní oholeným králíkům v „robocopských“ oblecích s několika páry rukou. Velmi dobře vyzbrojených rukou. Avšak množstvím bojového arzenálu neoplývají pouze oni, upíři mají v záloze také nějakou tu zbraň. Plus navrch schopnost regenerace.

Co mě opravdu překvapilo, byla volba hlavních postav. Ve fantasy a sci-fi knihách, které jsem doposud četla, se většinou objevují hlavně mužské postavy a sem tam nějaká žena, avšak v Hustém nářezu se objevuje tolik skvělých ženských postav, až z toho oči přechází. Veronika – vůdce slovanských upírů a jedna z nejlepších bojovnic; šestnáctiletá Petra – emo holka, která spí v rakvi, i když není upír; Kateřina – bývalá prostitutka a mnoho dalších. Zkrátka fantazii se zde meze nekladly.

Dost živě byly také převyprávěny Janovy sexuální zážitky, jako například kupování děvěk za jeho „mladých“ let, až po různé experimenty nejen s jeho stvořitelkou Veronikou.

Kniha zcela jistě není vhodná pro mladší čtenáře a pro milovníky romantických upírských příběhů. Musíte být připraveni na hustej nářez, při kterém se vám možná udělá i mdlo.

Vydal: Epocha; 2014