Kate se po smrti rodičů uzavírá do své vlastní ochranné schránky. V pokoji si čte knihy a obdivuje krásu pařížských galerií. Tento způsob jejího osamělého života změní až záhadný kluk, kterého potkala v kavárně. Vypadá to na docela slibný románek, to by ale Vincent nesměl být něco na způsob zombie. Kate měla zkušeností s mrtvými za poslední rok dost, a tak bojuje sama se sebou. Dát šanci tomuto hezkému klukovi, nebo to nechat být?

Amy Plum je spisovatelkou úspěšné urban fantasy série, která se stala bestsellerem. Její knihy byly přeloženy do několika jazyků. Autorka vystudovala dějiny středověkého umění. Ačkoliv pochází z Alabamy, tak nyní žije v Paříži, kde se také odehrává první díl série Revenanti.

FileVincent je revenant, člověk, který zemřel při záchraně někoho jiného a pak ožil s posláním. To poslání je stále stejné – zachraňovat co nejvíce lidí před smrtí a zemřít místo nich. Odměnou mu je nesmrtelnost. Kate se jen náhodou připlete do jedné z těchto záchranných akcí a vidí zemřít jednoho z Vincentových přátel. Vincent nevykazuje žádné známky lítosti, jen beze slova z místa zmizí. Tím se Kate v hlavě rozvíří spousta otázek, které jí nakonec bude muset někdo zodpovědět. Dostává se do sídla revenantů a seznamuje se se všemi obyvateli. Konečně poznává Vincentovu podstatu, která ji děsí a přitahuje zároveň. Jako každé kladné bytosti jsou i revenanti v boji s jejich přesnými protějšky. Naštěstí se v prvním díle nevěnuje tolik místa soubojům na život a na smrt, ale hlavně začínající lásce, porozumění a kompromisům.

Hlavní postavy, které jsou ženského pohlaví, se mi většinou nelíbí. Z hlavy bych dokázala vydolovat pouze jedinou výjimku, a tou je Mercy Thompson. No, a Kate se stala tou druhou. Líbila se mi její láska ke knihám, klidná a vlídná povaha. Je přesným opakem její extrovertní sestry. Myslí konečně hlavou a ne jen feromony. Naopak Vincent je beznadějný romantik. Většinou nechápu, co protagonistky na těch klucích vidí, že se do nich zamilují během prvních deseti stran, ale tady jsem to pochopila. Hezká romantická gesta jsou Vincentova parketa. Každá z postav má svou minulost, díky které se vám zapíše do paměti.

Jsou tady dva tábory – jeden Kate miluje a druhý ji nemůže vystát. Asi nejvíce neoblíbeným je pro mne Jean-Baptiste, majitel domu revenantů a jejich vůdce. Kate dává celou dobu najevo, jak je mu nepříjemná. Pak z těch vedlejších postav bych vyzdvihla Julese, který si z Kate pořád střílí a nadbíhá jí, i když ví, že je zadaná. Potom tady máme dvojčata Charlotte a Charlese. Charles je také jeden z bručounů, zato Charlotte si oblíbíte, je to taková veselá a kamarádská osůbka. Mimochodem jediná holka mezi tolika kluky, na co si taky pořád stěžuje.

Paříž – místo, ve kterém se odehrává příběh, bylo skvěle vybrané. Nikdy jsem tam nebyla, ale díky popisům Plum jsem si ji uměla dokonale představit. Kavárničky s terasami, galerie obrazů, krásné romantické mosty a zapadlé obchůdky se starožitnostmi. Co víc si pro romantický příběh přát? Jde poznat, že autorka ve městě nějakou dobu pobývala.

Knihu jsem si oblíbila hned po první kapitole. Žádní upíři, žádní vlkodlaci, prostě úplně nový svět. revenanty si musíte oblíbit už jen kvůli jejich poslání. Okouzlená nocí je napsána jednoduchým jazykem a použité krátké věty přidávají na čtivosti. Mohla bych vytknout pár překlepů a situací, které nedávaly smysl, ale vesměs to nebyly velké chyby a knize to neubralo nic z její kvality. Knihu jsem přečetla za jediný den a vřele ji doporučuji. Kdo má chuť na romantický příběh s náznakem kouzel a tajemna, tak je Okouzlená nocí právě pro vás.

Vydal: Motto; 2014
Autorka: Amy Plum
ISBN: 978-80-7246-934-5