Aaron nese tíhu odpovědnosti za celý svět i budoucnost lidstva a postupně mu dochází, že možná nebude mít dost síly to zvládnout. I když se všichni Nephilim snaží a bojují s příšerami z nočních můr ze všech sil, objevují se stále další hrůzy, jež nemají konce. Dokáží v sobě najít víru v dobrý konec a sílu postavit se Temné hvězdě? Nebo propadnou zoufalství a svět, jak ho známe, skončí v pekelných plamenech?

Thomas E. Sniegoski
se narodil v Massachusetts, kde dodnes žije se svou ženou. Je autorem komiksů a více než dvou desítek románů pro dospělé, teenagery a děti. Na motivy jeho fantasy série Padlí andělé vznikl dokonce třídílný a velmi úspěšný televizní seriál. Obdivuje Stephena Kinga, rád poslouchá Stinga a jeho oblíbeným filmem je King Kong.

Sniegoski to opět dokázal! Možná jsem příliš velkým fanouškem této série a Aaronova dobrodružství, ale mám k tomu důvod. Příběh mě nepřestává překvapovat. Jako čtenář, který nemusel čekat na nadcházející díly několik let, žasnu nad tím, jak všechno do sebe krásně zapadá.

opusteniStejně jako Cassandra Clare se svým Městem s kostí, Sniegoski sází na promyšlenost děje a jeho podání. Rozmanité úhly pohledu, od myši po mluvícího kojence a zlatého retrívra, jsou rozhodně jeho silnou stránkou a tvoří tím epický příběh. Rozvoj osobností vedlejších postav oproti Clare sice trošku pokulhává, to však autor vynahrazuje Verchielem, bývalým velitelem Mocností.

Tento padlý anděl se pro mne stal tahounem celé série. V Opuštění už není největším nepřítelem Aarona a všech Nephilim, ale jejich neochotným spojencem. Verchiel se povahově vůbec nezměnil, každopádně bylo, a stále zůstává, zajímavé sledovat jeho dobrodružství. I přes to, co napáchal, mě bavilo o něm číst a jako má nejoblíbenější postava opravdu zářil.

S odchodem hlavního padoucha bohužel musel přijít další. Musím se přiznat, že z nového úhlavního nepřítele celé lidské rasy a Nephilim jsem byla zklamaná. Ze začátku Satan působil jako špatná parodie na kujícího zloducha a s Verchielem se rozhodně nedal srovnávat. Častokrát jsem měla pocit, že bych jeho úkol zvládla daleko lépe. Jak příběh postupoval, s pomocí ostatních se však jeho moc rozrůstala… Stejně jako jeho přívrženci. Začal přemýšlet jako zloduch, a to se mi, jako fanouškovi strany Nephilim, rozhodně nelíbilo.

Opuštění není nejlepší knihou série a rozhodně má své nedostatky, pro mne však tento příběh nadále zůstává jedním z nejlepších, co se týče andělských postav a šokujících zvratů. Věřte mi, když řeknu, že těmi Sniegoski opravdu nešetří!

Vydal: Cooboo; 2013
Autor: Thomas E. Sniegoski
EAN: 9788074473876