Thomas E. Sniegoski se narodil v Massachusetts, kde dodnes žije se svou ženou. Je autorem komiksů a více než dvou desítek románů pro dospělé, teenagery a děti. Na motivy jeho fantasy série Padlí andělé vznikl dokonce třídílný a velmi úspěšný televizní seriál. Obdivuje Stephena Kinga, rád poslouchá Stinga a jeho oblíbeným filmem je King Kong.

Nephilim porazili Mocnosti, ale od té doby se musejí pěkně otáčet. Nestvůry vylézají ze všech koutů a hrozí, že zavládne chaos a ke slovu přijde nástroj posledního soudu. Když na Zemi zavládne jen zlo, je jedinou spásou konec světa a smrt všeho živého. Aaron se snaží zhostit své role vyvoleného, i když by raději trávil čas s Vilmou a Gabrielem. Tíha zodpovědnosti a boje ho vyčerpávají a ani jeho otec mu nemůže ve všem pomoci. Dokáže se poprat s rostoucí hrozbou a zachránit svět?

padliandele3Nebudu lhát, když řeknu, že tato série je každým dílem lepší a lepší. I přestože se Sniegoski rozhodl napsat pokračování navazující na předchozí díl až po několika letech, rozhodně nezklamal. Dokázal znovu oživit příběh i jeho hlavní postavy.

To, že Sniegoski si schovává eso v rukávu, ví snad každý jeho čtenář. Tentokrát však v Konec dnů ještě stačil pořádně zamíchat kartami. Objevují se noví nepřátelé Aarona, kteří jsou odhodlaní splnit to, v čem Verchiel selhal. Zabít nejen všechny Nephilim, ale rozpoutat na zemi peklo. A to se jim daří.

Autor knihy opět překvapuje tím, že zabíjí nemilosrdně. Ukazuje nám tak skutečnou stránku boje a skrz knihu nám vzkazuje, že žádná bitva není bez obětí. Stejně jako u George R. R. Martina, autora knižní série Hry o trůny, si nemůžeme být jistí, jaký osud čeká naší oblíbenou postavu za pár stránek. A stejně jako o smrt je postaráno i o násilí. Již od první knihy této série Sniegoski rozhodně nešetří jeho barvitým popisem.

Velkým plusem knihy je autorova představivost. V každé knize čtenář objevuje nové nadpřirozené bytosti uhnízděné v našem světě. Zapomeňte jen na anděly a Nephilim. To, co číhá v temnotě, je daleko strašidelnější než samotné peklo! A aby toho nebylo málo, opět musím vyzdvihnout schopnost Sniegoského čerpat z biblických příběhů. Dokáže si je přizpůsobit ke svému obrazu a přitom zanechat jejich hlavní myšlenku a kouzlo.

Do rozpaků mě přiváděla pouze nová postava – Jeremy. Na první pohled nesympatický a problémový kluk z Británie, pod jehož tvrdou slupkou frajírka se schovával citlivý chlapec. Nebylo to Jeremyho chování, které působilo v příběhu nuceně, ale rýsující se milostný trojúhelník mezi ním, Vilmou a Aaronem. Nevěřila jsem, že bude fungovat, protože Vilma a Aaron tvoří skvělý pár.

S pokračováním série Padlí andělé jsem velice spokojená. Nemůžu se dočkat, až zjistím, co pro nás má Sniegovski připravené v dalších dvou knihách. Jsem si jistá, že to bude stát za to.

Vydal: Cooboo; 2012
Autor: Thomas E. Sniegoski