burdovaMichaela Burdová přichází na knižní trh se svou další knihou pro mládež. Tentokrát nás ve svém fantasy příběhu zavede do života Larissy, mocné Sirény, která touží po svobodě od svého věčného věznitele – nádherného a zároveň krutého moře. Autorka se psaní věnuje profesionálně od svých šestnácti let a má za sebou jedenáct vydaných knih v České republice a knižní sérii Poselství jednorožců vydanou v Srbsku. Jejím nejnovějším dílem je první díl dvoudílné série Volání Sirény s názvem Prokletí.

Překoná pravá láska staletí, smrtící nenávist a dávné prokletí?

Larissa je Siréna. Mocná polobohyně, která už po staletí slouží moři. Je krásná, okouzlující, ale také smrtící. Nyní, po více jak dvou tisících let, se chce od tohoto pouta oprostit. Její hluboko ukryté přání jí má pomoct vyplnit černomág Liam, který se do ní na první pohled bezhlavě zamiluje. Jediným požadavkem od něj na oplátku je, aby se stala jeho manželkou. Larissa i přes svou zakořeněnou nenávist k mužům souhlasí a v lidské podobě se stává ženou zámožného člena městské rady. Vše by mohlo proběhnout docela bez problémů, kdyby se ovšem Larisse nepostavil do cesty Liamův bratr Derren. Tento tajemný muž jí jako první za několik staletí neleží u nohou. Jak je to možné? Odolá Larissa jeho kouzlu? A je pro lásku schopna obětovat i svou nesmrtelnost?

Autorka dospívá společně se svými knižními hrdiny. Její příběh působí nyní zraleji a vyváženěji, než tomu bylo u jejího posledního počinu – dvoudílné série Syn Pekel. Jde vidět, že tento styl, který je kombinací žánru Young Adult a fantasy, jí sedí zatím nejvíce.

volanisirenyKniha mi svou atmosférou připomněla prostředí viktoriánské Anglie popsané v knihách sester Brönteových. Nebylo to však jen přírodou, kterou vystihovaly rozlehlé pozemky zámožných pánů, ale také charaktery postav, se kterými jsme se v příběhu Burdové mohli setkat. Nemůžu však říct, že by se mi to nelíbilo, spíše naopak. Myslím, že autorka našla tu potřebnou rovnováhu mezi použitými žánry. Nutno uznat, že s konečným skloubením jsem byla opravdu spokojená, dokonce mě tím mile překvapila.

Přišlo mi také zajímavé pozorovat, jak se spisovatelčin kladný vztah ke zvířatům promítl i do jejího nejnovějšího počinu. Ať to byli psi, kočky, medvědi nebo koně, vždy o nich psala s úctou a láskou.

Celý příběh se nese v poklidném, ale přesto poutavém duchu až do svého konce, který byl pro mě docela překvapivým. K mému potěšení jsem při čtení nezaznamenala žádná hluchá místa, která by mi vyloženě vadila. Vše do sebe pasovalo tak, jak si to mé čtenářské já vždy při otevření první stránky nové knížky tajně přeje. Klasické prvky fantasy se v souznění prolínaly s určitou dávkou romantiky a byly proloženy občas také drsnějšími pasážemi.

Po záhadném prologu a překvapivém konci se má romantická duše bojí. Tajně doufá ve šťastný konec. Ale je vůbec možné ho v tomto případě očekávat?

Volání Sirény 1: Prokletí považuji zatím za nejlepší dílo této mladé české spisovatelky. Upřímně doufám, že druhý díl bude stejně propracovaný a vyvážený, jako tomu bylo nyní. Pokud nejste příliš náročný čtenář, autorčin nejnovější počin se Vám bude zajisté líbit stejně jako mně. Obsahuje vše, co od oddechové YA četby s příchutí fantasy očekávám.

Vydal: Fragment; 2014
Autorka: Michaela Burdová
Ilustrátor: Petr Vyoral