Thomas E. Sniegoski se narodil v Massachusetts, kde dodnes žije se svou ženou. Je autorem komiksů a více než dvou desítek románů pro dospělé, teenagery a děti. Na motivy jeho fantasy série Padlí andělé vznikl dokonce třídílný a velmi úspěšný televizní seriál. Obdivuje Stephena Kinga, rád poslouchá Stinga a jeho oblíbeným filmem je King Kong.

Aaron Corbet je úplně obyčejný kluk. Je sice samotář s problematickou minulostí, ale nade vše miluje svou náhradní rodinu. Vše se změní až v den jeho osmnáctých narozenin. Začne rozumět jazykům, kterým se nikdy neučil, a dokonce i svému psovi. A pak se objeví dva podivní muži, kteří mu prozradí tajemství. Aaron není člověk, je Nephilim – syn smrtelnice a padlého anděla. Je předurčen k záchraně nejen lidstva, ale i padlých andělů. Jen on dokáže nastolit ve světě znovu pořádek. Někteří padlí andělé však mají úplně jiné plány a Aaron je ten, který jim stojí v cestě.

padliandele1Vždy jsem měla slabost pro knížky s andělskou tématikou. Stačil mi zajímavý nápad, minimální náznak romantiky a reálně napsané postavy, aby mě knížka upoutala. S čistým svědomím můžu prohlásit, že tato kniha splnila všechna má očekávání.

Nejsilnější stránkou celého příběhu jeho samotný děj. Utíká svižně, je velice zábavný a autor se nebojí využít jeho potenciálu. Často se mi stávalo, že jsem se od knihy neuměla odtrhnout. Ne mnoho spisovatelů úspěšně používá několikanásobný úhel pohledu, Thomas E. Sniegoski však vyřešil tento problém zdárně. Čtenář má možnost dozvědět se něco více o andělských plánech hlavního padoucha. Zároveň tak neprozrazuje více, než je nutné a nechá nás plně využívat svou fantazii.

Autor knihy píše poutavě a nešetří šokujícími zvraty. Pokud je něco, co na spisovatelích obdivuji nejvíce, pak je to odvaha obětovat životy postav v prospěch příběhu. Tato schopnost mu rozhodně nechybí.

Aaron sice není tahounem knihy, ale je velmi sympatickým hrdinou. Do rozpaků mě pouze přiváděla jeho nerozhodnost. V jednu chvíli se do svého poslání vrhal po hlavě, a hned poté se dokázal chovat vůči všemu pasivně. Co se týká romantické linky, dokázala bych se bez ní obejít. Příběhu nijak neprospívala. Můžu se však mýlit. Je možné, že vztah hlavní hrdiny s jeho slečnou bude mít daleko důležitější význam v následujících knihách. Nechme se překvapit.

Padlí Andělé a Leviatan zaujme především čtenáře, kteří dokážou ocenit nový pohled na andělské bytosti. Thomas E. Sniegoski nepíše dokonale, ale jeho příběh na stránkách ožívá.

Vydal: Cooboo; 2011
Autor: Thomas E. Sniegoski