Thomas E. Sniegoski se narodil v Massachusetts, kde dodnes žije se svou ženou. Je autorem komiksů a více než dvou desítek románů pro dospělé, teenagery a děti. Na motivy jeho fantasy série Padlí andělé vznikl dokonce třídílný a velmi úspěšný televizní seriál. Obdivuje Stephena Kinga, rád poslouchá Stinga a jeho oblíbeným filmem je King Kong.

Aaronovo dobrodružství pokračuje! Poslední ročník na střední škole byl pro Aarona všechno, jen ne normální. Dokáže mluvit se svým labradorem Gabrielem, rozumí všem jazykům a co víc – zjistil, že je Nephilim, potomek padlého anděla a smrtelnice. A aby toho nebylo málo, vypadá to, že je předurčen k tomu, aby přinesl všem padlým andělům smíření a poslal je zpátky do nebe. Ale samozřejmě to není jen tak. Proti němu stojí nejvyšší z Mocností Verchiel, který je odhodlán zabránit vykoupení padlých za každou cenu, tedy také za cenu Aaronova života. Poslední bitva se blíží. Bude Aaron připraven? A podaří se mu zachránit i ty, co miluje?

padliandele2Neexistuje mnoho sérií, o kterých bych prohlásila, že jejich pokračování je úspěšnější než první knížka. Sniegoski však dokáže vytvořit příběh, který má nejen zajímavý hlavní děj, ale také vedlejší zápletky, které ho rozvíjí. Při čtení Aerie a Zúčtování mě proto nepřekvapilo, že jsem si druhou knihu užívala stejně jako předešlý díl.

Dokonce i v pokračování této série se nezměnilo nic na tom, jak velice rád si autor hraje s osudy postav. Seznamujeme se s novými hrdiny, kteří se Aaronovi stávají oporou, a zároveň sledujeme plány jeho nepřátel, kteří se jej snaží zahubit. Jednou z mých nejoblíbenějších postav série je právě jeden z padlých andělů, který stojí o Aaronovu smrt – Verchiel. Předpokládala jsem, že Sniegoski využije základní znalost biblických příběhu a na trůn hlavního padoucha posadí Lucifera. Originalita autora však nezná hranic. Největší záporák příběhu Verchiel má sice dobré úmysly pro budoucnost andělů, v cestě mu ovšem stojí Aaron, Nephilim a celá lidská rasa.

Aerie a Zúčtování však není bezchybná kniha. Největší problém jsem měla s hlavním hrdinou. Aaron je daleko sebevědomější než v předešlé knize, avšak jako postava stále stojí na stejném bodě jako na začátku příběhu. Možná kdyby se autor více soustředil na vývoj charakteru hlavního protagonisty než na samotný děj, vztah mezi Vilmou a Aaronem by mě přesvědčil více.

Malý problém může také nastat, pokud čtenář není příliš obeznámen s biblickými příběhy. Sniegoski má sice vše důkladně promyšlené, ovšem mnohdy se minulost padlých andělů může zdát poněkud matoucí. Čtenář pak přichází o detaily, které tvoří příběh jedinečným.

Autorovi knihy se podařilo napsat úspěšné pokračování, které nepřekvapí, ale ani neurazí. Pokud se vám líbilo první Aaronovo dobrodružství, je téměř povinností si přečíst i Aerii a Zúčtování.

Vydal: Cooboo; 2014
Autor: Thomas E. Sniegoski