Ferno, ohnivý drak byl osvobozen z kletby zlého čaroděje Malvela. Prolomil ji mladý vesnický chlapec Tom s pomocí své kamarádky Eleny, koně Bouřliváka a vlka Šediváka. Avšak jeho dobrodružství nekončí, ještě zbývá osvobodit dalších pět prokletých netvorů. Nyní je na řadě Sepron, mořský had, který ohrožuje rybáře na pobřeží. Dokážou naši hrdinové bojovat hluboko v mořských hlubinách proti této obludě?

Autorem fantasy série pro děti s názvem Beast Quest je čtveřice spisovatelů užívající pseudonym Adam Blade, kteří dokonce vymysleli Adamovi životopis! Narodil se v anglickém Kentu a jeho rodiče byli učitelé dějepisu. Otcova kancelář byla plná obrazů historických bitev a právě ty inspirovaly Adama k napsání Beast Quest. V České republice bylo doposud vydáno ze série devět knih, nejnovější z nich je Soltra, ďábelská zaklínačka. Velkému úspěchu u dětí se těší zejména ve Spojených státech a Velké Británii, kde bylo vydáno přes osmdesát dílů.

163747_bigJelikož je série určena pro čtenáře od sedmi let, je tomu přizpůsobena i její struktura. Kniha nemá více než dvě stě stránek a písmo je veliké, tudíž dobře čitelné pro čtenáře začátečníky. Dílo je také obohaceno o černobílé ilustrace anglického umělce Davida Wyatta. V druhém díle najdeme kresby různých námětů, například portrétů protagonistů a ilustrace netvorů. Vše je jednoduše nakresleno. Zobrazují právě jednu danou věc, takže dítě na první chvíli pozná, oč se jedná. Co by však mohl být problém, jsou kresby netvorů, jelikož jsou dosti strašidelné a pro sedmileté dítě nemusí být příliš vhodné – rodiče by určitě nechtěli, aby jejich dítě mělo noční můry.

Ani druhá kniha série Beast Quest nezklamala. Tom i Elena opět ukázali svoji statečnost a odvážně se pustili do boje s nestvůrou. Ale ani tentokrát to neměli lehké, museli se vydat na širé moře, aby dokázali Seprona najít. Rybáři z pobřeží moře se kvůli tomuto tvorovi museli odstěhovat, jelikož ve vodě nezůstala jediná ryba a téměř všechny lodě byly netvorovým běsněním zničeny. Avšak kouzelný klíč, s jehož pomocí otevřeli pouta ohnivého draka Ferna (první díl ze série) a osvobodili jej z jeho prokletí, na Sepronovy okovy nefunguje. Ale Tom má ještě v záloze meč, jež mu dal darem čaroděj Aduro.

Struktura knihy je stejná jako u předchozího dílu. Sepron, mořský plaz má rychlý spád děje a krátké, stručné líčení situací, takže je dílo vhodné pro malé a začínající čtenáře. Celá série je spíše zaměřena na chlapce, jelikož se jedná o dobrodružný žánr, ale to ničím nebrání dívkám, které mají tento styl v oblibě, ve čtení.

Jediné, co lze knize vytknout, je rozvoj charakteru postav. Hrdinové jsou již od začátku šlechetní a nebojácní, takže se o moc více rozvinout nemohou. To je podle mě škoda, protože právě vývoj z bojácného chlapce na sebevědomého a mladého muže může být pro dítě příkladem a také poučením do jeho života. Avšak je to teprve druhý díl, možná nás Adam Blade mile překvapí, například novou postavou či bližším sblížením Toma a Eleny.

Vydal: Albatros; 2011
Autor: Adam Blade
EAN: 9788000027791