Království Avantia je ohroženo. Zlý čaroděj Malvel poštval pomocí ďábelských kouzel na obyvatele země šest netvorů. Jedním z nich je i Ferno, ohnivý drak, který spaluje úrodu a všechno živé. Doba je těžká a udatných rytířů ubývá. Najde se hrdina, který dokáže zlomit prokletí a zrůdu osvobodit?

Autorem fantasy série pro děti s názvem Beast Quest je čtveřice spisovatelů užívající pseudonym Adam Blade, kteří dokonce vymysleli Adamovi životopis! Narodil se v anglickém Kentu a jeho rodiče byli učitelé dějepisu. Otcova kancelář byla plná obrazů historických bitev a právě ty inspirovaly Adama k napsání Beast Quest. V České republice bylo doposud vydáno ze série devět knih. Jmenovitě jimi jsou:

1. Ferno, ohnivý drak
  2. Sepron, mořský plaz
  3. Arkta, horský obr
  4. Tagus, kentaur
  5. Nanook, ledový netvor
  6. Epos, okřídlený oheň
  7. Zefa, zákeřná krakatice
  8. Dráp, opičí monstrum
  9. Soltra, ďábelská zaklínačka

beast_quest_Ferno_ohnivy_drakTato série je určena pro čtenáře od sedmi let. Počet stran se pohybuje okolo sto šedesáti a text je psaný velkým písmem, což ocení zejména čtenáři začátečníci. Kniha je také doplněna o ilustrace anglického umělce Davida Wyatta. Ilustrátor se podílel také na knihách dalších autorů, například J. R. R. Tolkiena (Pán prstenů, Hobit) a T. Pratchetta (Úžasný Maurice a jeho vzdělaní hlodavci). V díle najdeme černobílé ilustrace například portrétů hlavních postav a netvorů, ale také i obrázků krajiny či přímo dramatického děje.

Kniha se žánrově řadí mezi dobrodružné a je spíše určena pro chlapce, ale ani dívky o nic nepřijdou, jelikož jednou z hlavních postav je právě mladá dívka Elena. Je velmi odvážná a nikdy neváhá pomoci svým přátelům, a to i kdyby je ohrožovala zlá zrůda. Samotný příběh je jednoduchý, stručný a má rychlý spád. Navíc je hlavní postava ještě dítě, takže se s ní mladí čtenáři snadno ztotožní.

Oním protagonistou je obyčejný vesnický kluk, který se vydává do světa za dobrodružstvím, po kterém celý život toužil. Jeho osud se rázem změní, když v královském paláci narazí na čaroděje Adura a krále Avantie. Vyráží vstříc novým dobrodružstvím a na svých cestách také potkává nové přátele a to nejen z řad lidí. A jsou jimi například mladá dívka Elena, kterou si Tom okamžitě oblíbil díky její statečnosti, kůň Bouřlivák, kterého dostal od krále Avantie a vlk Šedivák.

Jelikož jsem velký příznivec dobrodružných knih, vřele pro děti tuto knihu doporučuji. Hlavní hrdinové se pro ně mohou dokonce stát vzorem. Jsou dobrým příkladem chrabrosti a odhodlání, nikdy se nevzdávají a jdou hrdě za svým cílem a to i přes jejich útlý věk. Zkrátka hrdinové, jak mají být.

Vydal: Albatros; 2011
Autor: Adam Blade
EAN: 9788000027784