Lucie Fidlerová se narodila v Brně v roce 1999, ale už od svých dvou let žije v Kladně spolu s rodiči a mladší sestrou. Se psaním začala ve dvanácti letech, kdy propadla blogerské vášni a uvědomila si, že by jednou chtěla napsat vlastní knihu. Narozen o půlnoci je její první dílo.

Gabriel se narodil přesně o půlnoci v pátek třináctého, v království, kde pospolu žijí lidé, elfové, draci a jiná stvoření. To znamená jediné – Gabriel je předurčený k velkým věcem. Daleko v horách se nachází Dračí skály. Místo, které je pro něj jako stvořené. Gabriel se zde nejen stává zaklínačem draků a získává mnoho užitečných schopností, ale taky je budoucím následníkem trůnu. To se však nelíbí královně Melisse, která se své pozice nehodlá vzdát bez boje. Podivná úmrtí, intriky a kouzla začínají ohrožovat kdysi tak klidné a idylické místo. Gabriel a jeho kamarádka Nely se rozhodnou odhalit toho, kdo stojí za každým krokem. Během jejich dobrodružství zjišťují, že ne každý je tím, za koho se vydává a že Dračí skály jsou ve větším nebezpečí, než se z počátku zdálo.

Narozen o půlnoci – Dračí znamení

Pro začátek bych chtěla čtenáře upozornit, že se opravdu jedná o první dílo patnáctileté slečny, proto je třeba se do čtení pouštět opatrně. Kniha Narozen o půlnoci sice postrádá perspektivu dospělého, tu však autorka vynahrazuje dobře promyšleným příběhem.

Z obalu knížky jsem usuzovala, že příběh bude především o Gabrielových dobrodružstvích s draky. Ti však v knížce zmizeli stejně rychle jako moje nadšení, děj se soustředil totiž spíše na vztahy mezi postavami.

Byla by to pro mě dokonce příjemná změna, kdybych často nekroutila hlavou nad nelogickým chováním dospělých. V mnoha případech jsem také zápasila s rádoby vtipnými poznámkami hrdinů. Netvrdím, že nebyly zábavné, jen působily velice nuceně a častokrát nepatřičně. Měla jsem pocit, že se autorka snaží pobavit čtenáře navzdory dané situaci. U některých knih to funguje bravurně, u této se to bohužel nepodařilo. Každopádně si stojím za svým, když řeknu, že jsem si oblíbila většinu z těchto nadpřirozených bytostí, i přes veškeré jejich nedostatky. Každá postava byla pro mě něčím zajímavá.

Co se týká samotné zápletky, nejsem si jistá, jak na mě zapůsobila. Byla velice dobře promyšlená a každý dílek do sebe na konci zapadal. Zarazilo mě však, že autorka mě nenechala při této dobrodružné výpravě trošku přemýšlet a všechny odpovědi na otázky mi servírovala přímo pod nos. Věděla jsem o každém spáchaném kroku zloducha, a tak mi bylo poodhaleno až příliš věcí, na které bych měla jako čtenář přijít sama. Oceňuji však autorčin nápad a fantazii.

Narozen o půlnoci je i přes všechny své nedostatky skvělou knížkou pro mladší čtenáře. Pokud jste fanoušci nadpřirozených bytostí a vaše knihovna se skládá především z fantasy románů, toto dobrodružství si nesmíte nechat ujít za žádnou cenu.

Vydal: Fragment; 2014
Autorka: Lucie Fidlerová
EAN: 9788025321010