Kerstin Gierová je německá autorka románů pro ženy. S psaním knih začala již v roce 1995, když přišla o práci. Její prvotina Muži a jiné katastrofy byla velmi úspěšná a dočkala se dokonce zfilmování. O několik let později prorazila do světa se svou trilogií Drahokamy o lásce a cestování časem určené pro mladistvé. Dnes žije autorka na volné noze s manželem a synem nedaleko Kolína nad Rýnem.

Když je Liv Silberová společně se svou mladší sestrou nucena přestěhovat se do Oxfordu, není příliš nadšená. Díky matčině práci často střídají domov, a proto nepočítá, že Anglie bude jejich poslední zastávkou. Ovšem maminka si pro ně přichystala překvapení. Nestěhují se totiž do Oxfordu, ale přímo do Londýna, kde Liv nepotkává pouze Ernesta, budoucího nevlastního otce, ale také jeho syna Graysona, jednoho z nejpopulárnějších kluků na škole. Do toho všeho zmatku Liv prožívá podivné sny. Obzvlášť ji pronásleduje jeden, ve kterém sleduje čtyři kluky při tajemném rituálu a v realitě zjišťuje, že všichni skutečně existují a co víc, navštěvují stejnou školu jako ona. Jak je však možné, že o Liv ví věci, které by nikdy nikomu neřekla? To je pro Liv hádankou, kterou musí vyluštit dříve, než bude pozdě.

První stříbrná kniha snůKnihu První stříbrná kniha snů od Kerstin Gierové jsem z dálky vyhlížela od doby, co se objevila na poličkách knihkupectví. Stejně jako trilogie Drahokamy měla nádhernou obálku a především poutavou anotaci. K mému zklamání ovšem nedosáhla kvality jako autorčina předešlá trilogie.

Příběh začíná v okamžiku, kdy patnáctiletá Liv společně se svou sestrou Miou prochází kontrolou na letišti. Hned na začátku se zde autorka snaží upoutat čtenáře komickými situacemi, které překvapivě zůstávají její silnou stránkou po celou knihu. Liv je nejenom zatvrzelý skeptik posedlý hádankami, ale také vtipná hlavní postava, která svým hláškami obohacuje celý děj. Hlavním kamenem úrazu je totiž nálada, ve které se příběh nese.

Aniž bych vyzradila hlavní zápletku, můžu snad jen říct, že způsob, jakým autorka vykreslila atmosféru a postoj hlavní hrdinky k tématu, byl nevhodný. Mnohokrát jsem měla pocit, že místo fantasy knížky čtu příběh o obyčejné patnáctileté dívce, která nebere nic vážně. A právě její lhostejný přístup k situaci ničí celé knižní dobrodružství.

Nenechte se však zmýlit. I přestože příběh není plný akce a děj kapku pokulhává, pořád stojí za to si knížku přečíst. Nechybí jí romantická dějová linka a zajímavý, lehce se rýsující milostný trojúhelník. Jsem přesvědčená, že i přestože knížka nesplnila všechna má očekávání, věrní čtenáři Kerstin Gierové si přijdou na své.

Vydal: CooBoo; 2014
Autorka: Kerstin Gier
EAN: 9788074476075