Jak byste reagovali na to, kdyby vám někdo z vašich přátel řekl, že umí cestovat v čase? Podle mého názoru by většina z nás přemýšlela nejdříve o tom, jestli se náhodou někde nepraštil do hlavy a jak moc vážný otřes mozku asi utrpěl. Někteří by už vytáčeli rychlou záchrannou službu. Avšak my, věrní čtenáři fantasy a sci-fi, bychom určitě ještě přemýšleli o další možnosti – může to být pravda? Zrnko pochybnosti by bylo zajisté zaseto.

Julie Cross patří mezi světové nejprodávanější autory v žánru „young adult“ sci-fi. Tohoto označení dosáhla díky své úspěšné knižní trilogii Rozděleni časem, jejíž první dva díly jsou přeloženy také do češtiny. Třetí díl s názvem Timestorm byl vydán v angličtině v lednu letošního roku. Autorka je vášnivou čtenářkou, dlouholetou fanynkou sportovní gymnastiky a aktivní běžkyní – avšak dle jejích slov nepříliš dobrou. V současné době žije ve státě Illinois se svým manželem a třemi dětmi, kde zároveň pracuje na svých dalších knihách.

boureMysleli jste si, že cestování časem je nemožné? Pohádka? Výmysl? Ale kdepak. Nyní přichází Bouře, aby vám všechny tyto domněnky vyvrátila. Cestování časem je v knize Julie Cross totiž reálné; avšak neobejde se to bez problémů…

Když v sobě šestnáctiletý student Jackson objeví docela náhodou nevídanou schopnost cestování v čase, ještě ani netuší, co svou následnou mladickou zvědavostí může způsobit. Kdo by to také mohl v jeho situaci tušit? Společně s nejlepším kamarádem Adamem se Jackson dozvídá více o svých schopnostech, rodinných tajemstvích, ale také o sobě samotném. Když se však kvůli experimentování se „skoky“ v čase dostane jeho přítelkyně Holly do nebezpečí života, podaří se Jacksonovi posunout o celé dva roky zpět. Do roku 2007. Jak se to mohlo stát, když se mu nikdy nepodařil návrat o více jak dva dny? A jak se dostane zpátky, aniž by prozradil svou pravou identitu?

Bouře má poutavý název, lákavou obálku a anotaci vzbuzující v čtenáři zvědavost. Dejte si vše dohromady a knihu už máte z půlky přečtenou, aniž byste dorazili zpátky do klidu domova.

Příběh je rozdělen do spousty krátkých kapitol, které jsou označeny nadpisy, kdy v každém z nich je uveden přesný čas, den a rok současného pobytu Jacksona. Jeho „skoky“ v čase nejsou totiž vždy zrovna takové, jaké původně zamýšlel. Proto je lepší věnovat i těmto drobnostem určitou dávku pozornosti – méně pozorný čtenář by totiž v opačném případě mohl být poté mírně zmatený, což by ovlivnilo celkový dojem z jinak velice poutavého příběhu.

Ačkoliv jsem se obávala přílišného zapojení červené knihovny do děje kvůli žánrovému zařazení knihy, byla jsem mile překvapena výsledkem. Kniha má velice čtivý příběh, jenž má poutavou zápletku, která je okořeněna pěknou a stylovou dávkou napětí s jemnou příchutí romantiky. Ideální kombinace pro letní večery, kdy se vám po přílišné várce slunečních paprsků nechce ani nechtít.

Vydal: Fragment; 2013
Autorka: Julie Cross
EAN: 9788025316993