„Démoni přecházejí do našeho světa.
Učedníci umírají jeden po druhém.
A Stín stále čeká.
Vítejte na konci!!!“

Hrdinové pekel je závěrečná kniha série Demonata, která je napsaná irským spisovatelem Darrenem Shanem. Autor nyní žije v Limericku, kde pokračuje v psaní nové série nazvané Zom-B. A jak již název napovídá, bude zaměřena na krvelačné zombie.

Démonní apokalypsa je v plném proudu, do světa lidí se přesunují stovky démonů a učedníci mají plné ruce práce s bojem proti zlu. Naše trojice hrdinů je na pokraji zhroucení. Grubbs je šílený žalem nad smrtí strýčka, Pecka slepý a proti své vůli uvězněný na Zemi, a Bec se přidala na stranu zla k Lordu Lítosti. Lidé ztrácejí veškerou naději na vítězství v této kruté válce. Avšak někteří jsou odhodláni bojovat až do konce, a pokud možno vzít s sebou na onen svět co nejvíce démonů…

cafbf2803a838416765c5b1406a78437Balíček kapesníků při ruce u čtení jistě oceníte. Hrdinové pekel je snad nejvíce pesimistická kniha, co jsem kdy četla. Lidstvo v ní nemá téměř žádnou naději na přežití a uvědomují si to i hlavní hrdinové. Jsou na konci svých sil, plni strachu a obav, že možná žádná budoucnost lidstvo nečeká.

Opravdu obdivuji Grubbse, že i přes mizivou šanci na vítězství je odhodlaný bojovat. Celkově celá jeho postava stojí za povšimnutí. Od začátku série se změnil k nepoznání. Nejdříve to byl obyčejný kluk, který měl rád filmy, hry a kamarády, poté se stal odhodlaným vůdcem a bojovníkem proti zlu. Avšak není to jen Grubbs, který prošel změnou, ale to už bych prozradila mnoho a nechci zkazit zážitek z knížky.

Příběh je opravdu promyšlený. Celou dobu jsem uvažovala, jak by asi mohl skončit, avšak závěr, který Shan vymyslel, by mě nenapadl ani za milion let. Takže pokud čekáte klasickou bitvu typu „dobro versus zlo“, budete velice překvapeni, co si pro vás autor nachystal. Sama jsem nemohla věřit vlastním očím. Zkrátka u Darrena Shana si nemůžeme být jistí ničím.

Oproti minulé sérii, kterou jsem četla (Příběhy Darrena Shana), je Demonata mnohem odvážnější a milovníci krvavých hororů si zcela jistě přijdou na své. Končetiny a vnitřnosti létají sem a tam a démoni jsou drceni mnohdy až na kaši. Ale i tak mají obě série mnoho podobného. V obou případech je hlavním hrdinou kluk, který ztratí rodinu a je nucen bojovat proti zlu. Jejich spletitý a promyšlený děj vás nenechá klidnými. Jestli se vám série líbily, určitě se pusťte i do jiných Shanových knih (Sága Lartena Hroozleyho, trilogie Město).

Vydal: CooBoo; 2014
Autor: Darren Shan
ISBN: 978-80-7447-608-2