Mark Frost je americký spisovatel, režisér a scénárista. V minulém roce byl vydán český překlad jeho mysteriózního thrilleru pro mládež s názvem Probuzení, který je prvním dílem z jeho nové série Paladinovo proroctví. V letošním roce se čtenáři dočkali pokračování s názvem Spojenectví. Mezi jeho největší úspěchy se řadí spolupráce na scénáři známého seriálu Městečko Twin Peaks.

Rytíři Karla Velikého byli odhaleni a veřejně rozpuštěni, Willovi rodiče jsou oficiálně prohlášeni za oběti letecké havárie a Lyle leží na neznámém místě v bezvědomí po napadení Wendigem. Není toho málo, viďte? Avšak hlavní problém vyřešen ani zdaleka není… Pětičlenná skupinka pokračuje i nadále ve svém pátrání. Will a jeho čtyři kamarádi v sobě objevili během několika posledních měsíců nadlidské schopnosti, které jsou pravděpodobně způsobeny eugenickou manipulací při umělém oplodnění. Podaří se jim zjistit, kdo za tím vším stojí a zároveň se neprozradit? Válka mezi světy se totiž blíží a je nutné jí jakýmkoliv způsobem zabránit. Mají šanci ve svém nelehkém úkolu uspět?

Konečně jsem se dočkala! A musím říct, že jsem upřímně spokojená. Markovi F1rostovi se podařilo udržet i ve Spojenectví skvělou úroveň textu, stejně jako u prvního dílu. Čtenáře díky tomu čeká velmi poutavé pokračování příběhu naší pětičlenné skupinky, který odhaluje opět další podrobnosti o tajemství Rytířů Karla Velikého, Druhém týmu, ale také o mocenských vztazích celé společnosti.

Ačkoliv v knize jsou hlavní postavy dospívající, jejich chování je někdy až nepřirozeně dospělé… Avšak proč by vlastně nemohlo? Jedná se přece o studenty Centra integrovaného studia pro nadané děti! A tam už by se dalo očekávat trochu vyzrálejší chování, než se vyskytuje u běžných dětí.

I druhý díl Paladinova proroctví je skvělým příkladem vícegenerační četby. Jeho zpracování je přístupné jak pro mladší čtenáře, tak také dospívající a dokonce se zajisté najdou čtenáři i mezi řadami dospělých. Jak je to možné? Téma je totiž uzpůsobené tak, že každá věková kategorie si v něm najde to své. Je zde ukázka krásného přátelství, komplikovaných rodinných vztahů a školního prostředí, ale také cílené manipulace a situace ohrožující životy. A aby toho nebylo málo, samozřejmě zde najdeme také trochu té fantastiky a mysteriózna.

Will řeší ve Spojenectví hned několik problémů: musí se vypořádat nejenom s tím, že se pravděpodobně schyluje k další válce mezi světem lidí a temnotou, ale také s tím, že o něj jeví zájem hned dvě dívky najednou, a samozřejmě tu je problém jeho zatím nevysvětlitelných nadlidských schopností. Nutno uznat, že by se z toho nejeden člověk zbláznil. Jak se s tím vypořádá Will? Nechme se překvapit.

Vydal: Jota; 2014
Autor: Mark Frost
EAN: 9788074625398