fukudaAndrew Fukuda je americký spisovatel, který se narodil v Manhattanu, ale své dětství prožil v  Hong Kongu. Je z jedné poloviny Japonec a z druhé Číňan. Po získání bakalářského titulu v oboru Historie na Cornellově univerzitě začal pracovat v manhattonském Chinatown s dospívajícími přistěhovalci. Tato zkušenost jej přivedla k napsání jeho debutového románu Crossing. Jeho druhou knihou je Hon, je to první díl stejnojmenné série, která byla odkoupena v dražbě nakladatelstvím St. Martin Press a vydána pro veřejnost v roce 2012. Než se stal Fukuda spisovatelem na plný úvazek, pracoval sedm let jako státní zástupce. V současné době žije s rodinou v New Yorku.

Jak přežít hon, aniž by byl sám kořistí?

honKaždý den musí Gen dodržovat nejrůznější pravidla, aby přežil: leštit si falešné špičáky, škrábat se na zápěstí místo smíchu, jíst krvavé maso, pečlivě si holit každý chloupek, mazat se mastí zakrývající jeho pach a hlavně nebýt nápadný. Je toho docela dost na jednu osobu, co myslíte? Ale žít ve světě plném upírů, není vůbec jednoduché. Praví lidé z masa a krve již skoro vyhynuli. Upíří populace zbylé z nich nazývá Glupany a jednou za čas na ně pořádá hon, který je tou největší událostí celého společenství. Tentokrát vylosovali několik upírů podle přiděleného číselného kódu a ti poté převezeni na místo chystané události, kde na ně čeká ta nejlepší hostina – maso Glupanů. Gen se celý život snažil být nenápadný, ale když je vylosován jako jeden z výherců letošního honu, je jeho existence na tomto nepřejícném světe vážně ohrožena. Má vůbec šanci přežít?

Upíři! Někdo by si mohl myslet, že toto téma už není aktuálním a nemůže nám tudíž přinést nic nového, avšak mýlil by se. Nyní českým čtenářům přichází do rukou Hon – kniha, která však není o upírech žijících ve světě lidí, ale lidech žijících ve světě upírů. Jste trošku zmatení? Věřte, až se do příběhu začtete, už po pár stránkách to budete brát jako přirozenou věc. Kniha je totiž velice čtivě napsaná a vtáhne vás bez problémů do svého děje. Vžít se do protagonistů se tím pádem stává pro čtenáře mnohem snadnější a samotný příběh o to poutavější.

Hlavní postava Gen je velice sympatický mladík, který byl vehnán do světa, kterému je pro nás těžké porozumět. Žít každý den ve strachu, že každý špatný závan větru nebo kapička potu může odhalit pravou podstatu jeho existence, není vůbec snadné. Avšak jako čtenář, který při čtení přemýšlí, musím uznat, že se mu to i přes okolnosti dařilo velice dobře. Vydržet tak dlouho žít mezi upíry, chodit s nimi do školy, jíst s nimi obědy a neprozradit se? To chce skutečně velmi trénovanou osobnost, protože k přežití je potřeba hlavně silná vůle. Bez ní by totiž následovala rychlá smrt.

Velmi se mi líbí na Honu jeho originální pojetí. Andrew Fukuda ve své knize zkombinoval prvky z knihy Já, Legenda a z Hunger Games, avšak dodal jí své velmi kreativní pojetí. Můžete mi věřit, že není třeba mít obavy z nějakého přehrávání jiných dějů, protože Fukudova kniha je sama o sobě velice originálním příběhem, který v sobě nese nejenom akci, napětí a ukázku silné vůle přežití, ale také běžné problémy teenagerů, které vás ve své kombinaci chytnou za srdce. Nutno říct, že se máte opravdu na co těšit.

Vydal: Fragment; 2014
Autor: Andrew Fukuda
Překladatel: Jakub Kalina