Alina Bronsky je německá autorka narozená v Rusku, která se do povědomí čtenářů dostala díky své prvotině Scherbenpark, jež se stala během krátké chvíle bestsellerem a byla přeložena hned do několika jazyků. V roce 2013 byl vydán český překlad její knihy pro děti a mládež s názvem Za zrcadlem. Je to první díl stejnojmenné série. V roce 2014 byl přeložen také druhý díl s názvem Rozbité zrcadlo, který je zároveň závěrečnou knihou.

Je to již několik měsíců od velkého požáru v lese.
Od doby, kdy vše zničila…

Dospívající dívka Juliane Rettemi je na útěku. Jako poslední žijící víla ve světě Normality musí bojovat o svou svobodu a také holý život. Jejím hlavním cílem je zabránit v umístění do obávaného zařízení Dementi, které slouží jako vazba pro víly, avšak bez možnosti propuštění… Juliane již nemá možnost vrátit se za matkou a sourozenci do jejich bezpečného lesa, protože všechny obrazy s bránou dovnitř jsou zničeny. Z toho důvodu nyní žije ve Smečce – skupině Freaků, kteří přežívají na okraji společnosti pod vedením mladého muže Kojota. Když je jejich úkryt objeven hlídkou Normálů, je to pro Juliane popud, který potřebovala pro navštívení své nejlepší kamarádky Ksy. Avšak tím její výprava teprve začíná… Být venku je nebezpečné, avšak kdo by kdy čekal, že se Juliane obrátí s žádostí o pomoc na své prarodiče? Asi málokdo. Jenomže je to ten správný krok, který jí zajistí vytoužené bezpečí?

rozbitezrcadloA je to tady. Po přečtení prvního dílu jsem měla značné obavy z dalšího pokračování, jehož české vydání bylo naplánováno již za pár měsíců. Přibližně první třetina Rozbitého zrcadla ve mně evokovala naprosto stejné pocity jako u předešlé knihy – nepříliš zajímavé postavy a k tomu zvláštní příběh. Avšak pak se můj názor začal pomalu (ale zato s jistotou) měnit. Kniha mě začala svým způsobem poutat a dokázala ve mně vzbudit zvědavost.

Musím se však přiznat, že se mi vůbec nelíbil styl, kterým postupně Alina Bronsky odhalovala střípky děje před příběhem Rozbitého zrcadla. Přišlo mi to nepřirozené, příliš rušivé, než abych se dokázala zcela ponořit do čtení. Avšak jakmile už nemusela autorka udržovat čtenáře v „napětí“, tak příběh nabral docela jiný směr. Začal být pro mě mnohem zajímavější. A proč?

Hlavní postavy získaly docela jiný nádech. Už na první pohled bylo vidět, že si s nimi autorka dala značně záležet. Moc se mi líbilo, jak Bronsky do příběhu zapojila své osobité projektivní náhledy do minulosti světa před Normalitou. Autorka to pojala poutavým způsobem, který ocení leckterý milovník paranormálních jevů.

Ačkoliv nemám příliš ráda konce knih, kdy mi není vše vysvětleno, tak zde je jistá tajemnost na místě, přece jen se jedná o víly! Bronsky dala svým způsobem čtenáři možnost si určité situace v knize vysvětlit podle jeho vlastního uvážení, což nemusí být někdy na škodu…

Když bych se ohlédla zpětně na celou sérii Za zrcadlem a měla ji zhodnotit pár slovy, řekla bych, že je velmi osobitá. Proč si to myslím? Protože styl, kterým je napsaná, nesedne každému, avšak zároveň tuším, že si právě díky tomu najde své věrné čtenáře.

Vydal: CooBoo; 2014
Autorka: Alina Bronsky
EAN: 9788074475450